SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KER: reklama Euro RTV AGD z hasłem „Bierz nowe, wyrzuć stare! za mało proekologiczna

Outdoorowa reklama sieci Euro RTV AGD z hasłem „Bierz nowe, wyrzuć stare!” powinna zostać zmieniona tak, by promowała zachowania proekologiczne - oceniła Komisja Etyki Reklamy.

Przedmiotem skargi rozpatrywanej przez Komisję Etyki Reklamy była reklama zewnętrzna sieci sprzedaży Euro RTV AGD prezentująca sprzęt komputerowy i opatrzona hasłem „ Bierz nowe, wyrzuć stare!”. W ocenie autorki skargi hasło tej kampanii to jednoznaczny komunikat zachęcający do pozbycia się starych (niekoniecznie zepsutych) artykułów RTV i AGD w nieekologiczny, a do tego niezgodny z przepisami sposób (według ustawy o zużytym sprzęcie elektronicznym z dnia 29. lipca 2005 roku, takie sprzęty powinny być zutylizowane, a nie wyrzucane).

Euro RTV AGD w odpowiedzi na przedstawione zarzuty zaprzeczyło, jakoby intencją firmy było wyrzucanie sprzętu RTV AGD w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami. Zwłaszcza, że firma dba o środowisko poprzez oferowanie swoim klientom możliwości odbioru zużytego sprzętu elektronicznego. Co więcej, każdy sklep stacjonarny, zgodnie z ustawowymi wymaganiami przystosowany jest do odbioru sprzętu elektronicznego (podczas dostawy klientowi nowego produktu odbierany jest jednocześnie produkt zużyty).

„Odnosząc się do samej treści skargi należy wskazać, że Spółka w żaden sposób nie namawia konsumentów do pozbywania się starych lecz prawidłowo działających sprzętów. Grafika zawarta w reklamie ukazuję laptop z którego wydobywają się obłoki dymu wskazujące jedynie na jego zepsucie. Co więcej, reklama nie zawiera konotacji, które by piętnowały użytkowników, którzy nie dokonają zakupów” - napisano w odpowiedzi na skargę.

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że reklama Euro RTV AGD narusza kodeks etyki reklamy. Może bowiem sugerować, że nieprawidłowo działający sprzęt komputerowy może być wyrzucany jak wszystkie pozostałe odpady. Dlatego w reklamie tej powinny być wprowadzane zmiany, aby reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i była zgodna z intencją reklamodawcy w zakresie promowania zachowań proekologicznych.

Dołącz do dyskusji: KER: reklama Euro RTV AGD z hasłem „Bierz nowe, wyrzuć stare! za mało proekologiczna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl