Sklepy najmocniej reklamowane. Temu przed Media Expert
W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży handlowej, natomiast w telewizji dominują koncerny farmaceutyczne – wynika z danych gemiusAdReal za lipiec 2024. Chińska platforma Temu wyprzedza reklamowo w digitalu Media Expert, w telewizji liderem jest Lidl. Z kolei Media Expert dominuje w radiu.
W lipcu 2024 odnotowano 76,2 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2737 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 85,33 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat - wynika z badania gemiusAdReal za lipiec 2024.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,71 sekundy (9,47 sekundy dla kreacji typu display i 6,48 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w lipcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,65 proc.. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 58.08 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 45,01 proc.
Handel najaktywniejszy reklamowo w digitalu
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „handel” (30,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 40,6 proc. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,32 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,84 proc.
Zobacz: Polacy dalej oblegają Temu, coraz bliżej Allegro. Shein już nie rośnie
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (7,69 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,1 proc. oraz „czas wolny” (4,91 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,4 proc.).
Temu przed Media Expert i Allegro
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w lipcu 2024 została marka Temu, która wygenerowała 3,65 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 77,50 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,02 mld kontaktów i 78,21 proc. zasięgu.
Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,40 mld kontaktów i zasięg na poziomie 77,19 proc.).
Ranking TOP 10 marek zamyka Zalando, które odnotowało 0,53 mld kontaktów reklamowych.
Najwięcej na reklamę online wydaje Media Expert
Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w lipcu 2024 znalazł się Media Expert - jego udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 5,36 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Ceneo z 4,07 proc. udziału, natomiast podium zamyka Allegro (3,01 proc. udziału).
Dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
Zobacz: Wirtualna Polska znów przed RASP i Interią (Mediapanel z czerwca)
W telewizji najaktywniejsze są koncerny farmaceutyczne
W lipcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża farmaceutyczna. Wygenerowała ona ponad 15,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,22 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat.
Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lipcu wyniósł dla tej branży 26,5 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,58 sekundy.
Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (11,22 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,6 proc. oraz 92,24 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (6,50 mld kontaktów reklamowych, SoV – 10,8 proc. i zasięg – 91,18 proc.).
Lidl liderem w telewizji
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w lipcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,85 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,14 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,26 mld kontaktów reklamowych i 86,07 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Rossmann (1,02 mld kontaktów i 84,03 proc. zasięgu).
Zobacz: Lidl jako "krowa, która dużo ryczy i mało mleka daje". Tak odgryza się Biedronka
Na dziesiątym miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Plus z 0,65 mld kontaktów reklamowych i 82,17 proc. zasięgu w populacji 7-75.
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,5 proc. - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,61 proc.. Trzecie miejsce należało do Rossmanna z udziałem 2,12 proc.
W radiu najczęściej reklamują się marki handlowe
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lipcu był „handel” (10,98 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „farmaceutyczna” (5,77 mld kontaktów) oraz „czas wolny” (1,49 mld kontaktów reklamowych).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w lipcu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,53 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,29 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,16 mld kontaktów reklamowych, 87,21 proc. zasięgu), na trzecim – Lidl (0,58 mld kontaktów, 84,14 proc. zasięgu).
Zestawienie TOP 10 zamyka marka Netto (0,31 mld kontaktów i 81,45 proc. zasięgu).
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w lipcu marka Media Expert (15,48 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,34 proc.) oraz Allegro (2,39 proc.).
Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w lipcu
2024 w internecie, telewizji oraz radiu.
Dołącz do dyskusji: Sklepy najmocniej reklamowane. Temu przed Media Expert