SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polkomtel i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych, w dół Orange i Unilever (TOP10)

W dziesięciu miesiącach br. cennikowe nakłady reklamowe w tradycyjnych mediach wzrosły w skali roku o blisko 3 proc. W największym stopniu swoje wydatki w nich zwiększyły Polkomtel, Natur Produkt Zdrovit, Terg i Kino Świat.

W okresie od stycznia do października br. media tradycyjne (poza internetem) i firmy outdoorowe zarobiły na reklamach nieco ponad 26 mld zł. To 2,9 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Spółka ta zwiększyła wydatki reklamowe rok do roku o 8,7 proc., z 1,58 do 1,72 mld zł.

Drugą lokatę utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 731,8 mln zł, czyli większymi w porównaniu z podobnym okresem ub.r. o 24 proc. Trzecie miejsce na podium przypadło sieci dyskontów Lidl Polska. Firma utrzymała miejsce w ścisłej czołówce, mimo że zredukowała budżet reklamowy w skali roku o 5,9 proc. - z 559,3 do 526,4 mln zł.

Spośród pozostałych marketerów z rankingu najwyższą dynamikę wydatków reklamowych osiągnęły Polkomtel, Natur Produkt Zdrovit i Terg. Polkomtel na reklamy swoich produktów i usług w mediach tradycyjnych wydał przez dziesięć miesięcy br. 45,6 proc. więcej niż rok temu - 361,7 mln zł. Natur Produkt Zdrovit zwiększył wydatki o 39,6 proc. do 331,8 mln zł, a Terg wydał o 24,1 proc. więcej - 327,1 mln zł.

Dwucyfrowy wzrost wydatków reklamowych miały też Ferrero Polska (o 16,2 proc., do 414,5 mln zł) oraz Volkswagen Group Polska (o 14,1 proc., do 343,5 mln zł).

Dwóch reklamodawców zredukowało w omawianym okresie budżety reklamowe. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 13,6 proc., do 353,1 mln zł, a Orange Polska – o 21,2 proc., do 332,4 mln zł. W obecnej, świątecznej kampanii Orange pokazuje radość ze smartfonów, telewizora i konsoli.

Top 10 reklamodawców w mediach tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2016

I-X 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 584 073 982 zł

1 721 849 805 zł

8,7

KINO ŚWIAT

590 193 045 zł

731 831 144 zł

24

LIDL

559 329 685 zł

526 429 320 zł

-5,9

FERRERO POLSKA

356 735 273 zł

414 469 255 zł

16,2

POLKOMTEL

248 434 283 zł

361 683 516 zł

45,6

UNILEVER POLSKA

408 795 516 zł

353 114 299 zł

-13,6

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

301 120 841 zł

343 520 656 zł

14,1

ORANGE POLSKA

421 695 852 zł

332 433 432 zł

-21,2

NATUR PRODUKT ZDROVIT

237 652 478 zł

331 831 500 zł

39,6

TERG

263 638 516 zł

327 090 934 zł

24,1

Razem

25 280 783 128 zł

26 006 378 305 zł

2,9

Dołącz do dyskusji: Polkomtel i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych, w dół Orange i Unilever (TOP10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Rozdupany, sralutany i kutaspirazole w czołówce. Przykre!
0 0
odpowiedź