Polkomtel i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych, w dół Orange i Unilever (TOP10)
W dziesięciu miesiącach br. cennikowe nakłady reklamowe w tradycyjnych mediach wzrosły w skali roku o blisko 3 proc. W największym stopniu swoje wydatki w nich zwiększyły Polkomtel, Natur Produkt Zdrovit, Terg i Kino Świat.
W okresie od stycznia do października br. media tradycyjne (poza internetem) i firmy outdoorowe zarobiły na reklamach nieco ponad 26 mld zł. To 2,9 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Niezmiennie największym reklamodawcą jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Spółka ta zwiększyła wydatki reklamowe rok do roku o 8,7 proc., z 1,58 do 1,72 mld zł.
Drugą lokatę utrzymuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 731,8 mln zł, czyli większymi w porównaniu z podobnym okresem ub.r. o 24 proc. Trzecie miejsce na podium przypadło sieci dyskontów Lidl Polska. Firma utrzymała miejsce w ścisłej czołówce, mimo że zredukowała budżet reklamowy w skali roku o 5,9 proc. - z 559,3 do 526,4 mln zł.
Spośród pozostałych marketerów z rankingu najwyższą dynamikę wydatków reklamowych osiągnęły Polkomtel, Natur Produkt Zdrovit i Terg. Polkomtel na reklamy swoich produktów i usług w mediach tradycyjnych wydał przez dziesięć miesięcy br. 45,6 proc. więcej niż rok temu - 361,7 mln zł. Natur Produkt Zdrovit zwiększył wydatki o 39,6 proc. do 331,8 mln zł, a Terg wydał o 24,1 proc. więcej - 327,1 mln zł.
Dwucyfrowy wzrost wydatków reklamowych miały też Ferrero Polska (o 16,2 proc., do 414,5 mln zł) oraz Volkswagen Group Polska (o 14,1 proc., do 343,5 mln zł).
Dwóch reklamodawców zredukowało w omawianym okresie budżety reklamowe. Unilever Polska zmniejszył wydatki o 13,6 proc., do 353,1 mln zł, a Orange Polska – o 21,2 proc., do 332,4 mln zł. W obecnej, świątecznej kampanii Orange pokazuje radość ze smartfonów, telewizora i konsoli.
Top 10 reklamodawców w mediach tradycyjnych |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2016 |
I-X 2017 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
1 584 073 982 zł |
1 721 849 805 zł |
8,7 |
KINO ŚWIAT |
590 193 045 zł |
731 831 144 zł |
24 |
LIDL |
559 329 685 zł |
526 429 320 zł |
-5,9 |
FERRERO POLSKA |
356 735 273 zł |
414 469 255 zł |
16,2 |
POLKOMTEL |
248 434 283 zł |
361 683 516 zł |
45,6 |
UNILEVER POLSKA |
408 795 516 zł |
353 114 299 zł |
-13,6 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
301 120 841 zł |
343 520 656 zł |
14,1 |
ORANGE POLSKA |
421 695 852 zł |
332 433 432 zł |
-21,2 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT |
237 652 478 zł |
331 831 500 zł |
39,6 |
TERG |
263 638 516 zł |
327 090 934 zł |
24,1 |
Razem |
25 280 783 128 zł |
26 006 378 305 zł |
2,9 |
Dołącz do dyskusji: Polkomtel i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych, w dół Orange i Unilever (TOP10)