SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kolejni influencerzy na celowniku UOKiK. Na liście m.in. Weronika Bielik ze Spotlight Agency

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi już siedem postępowań, które dotyczą ukarania influencerów za brak współpracy z urzędem w kwestii oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. Najnowsze postępowania prowadzone są wobec: Weroniki Bielik, współzałożycielki agencji influencer marketingu Spotlight Agency, a także Pawła Malinowskiego z Gdyni i Marcina Malczyńskiego z Wrocławia.

UOKiK od września ubiegłego roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie działań reklamowych influencerów w mediach społecznościowych.

- Chcemy uporządkować rynek treści sponsorowanych w portalach społecznościowych, tak aby internauci dostawali jasny przekaz, co jest reklamą, a co obiektywną recenzją produktu. Konsumenci nie mogą być wprowadzani w błąd. Po zakończeniu postępowania nie wykluczamy opublikowania wytycznych dla osób promujących produkty w internecie - komentował Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

##NEWS http://ww.wirtualnemedia.pl/artykul/influencerzy-nieoznaczone-reklamy-social-media-jakie-zarobki-gdzie-je-zglaszac-jakie-ceny ##

UOKiK szykuje wytyczne dla influencerów

Od grudnia trwają konsultacje z organizacjami branżowymi i agencjami marketingowymi, których celem jest wypracowanie wytycznych dla użytkowników mediów społecznościowych w zakresie oznaczania treści komercyjnych.

Przedstawiciele UOKiK razem ze Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR i Radą Reklamy kończą pracę nad rekomendacjami. Będą one zawierać praktyczne przykłady form współprac komercyjnych w sieci i zasad ich oznaczenia, a także rekomendowane sposoby informowania o tym użytkowników.

- Wyznaczenie granicy między przekazem płatnym a niezależną opinią,  zdefiniowanie przypadków autopromocji, ustalenie zasad oznaczania barterów -  to tylko niektóre przykłady wytycznych tworzonych obecnie w Urzędzie. Nasze dotychczasowe przemyślenia i propozycje chcemy uzupełnić o głos użytkowników sieci – zarówno samych konsumentów, jak i pojedynczych influencerów. Dlatego od dziś zachęcam do wyrażenia swojej opinii na profilu UOKiK na Instagramie. Każdy głos jest ważny i będzie miał wpływ na wypracowywane zasady – mówi Tomasz Chróstny.

Nowe postępowania UOKiK przeciw influencerom

Jak poinformował Urząd w poniedziałkowym komunikacie,  w ramach prowadzonych postępowań prezes UOKiK zażądał zarówno od samych twórców, jak i agencji reklamowych czy reklamodawców udzielenia informacji np. o zawartych umowach, zasadach współpracy i oznaczania publikowanych treści.

"Niestety, część adresatów nie odpowiadała na zadane pytania, czy też nie przesłała wymaganych dokumentów." - czytamy w komunikacie.

Dlatego obecnie prezes UOKiK prowadzi 7 postępowań, które dotyczą ukarania influencerów za brak współpracy z Urzędem. Najnowsze prowadzone są wobec: Pawła Malinowskiego z Gdyni, Marcina Malczyńskiego z Wrocławia oraz Weroniki Bielik z Warszawy.

Weronika Bielik to influencerka z ponad 3,3 mln obserwatorów na Instagramie. Tworzy treści lifestylowe, jest współzałożycielką agencji influencer marketingu Spotlight Agency.

- Ze względu na długą nieobecność w Polsce o wezwaniu do współpracy z UOKiK dowiedziałam się dopiero od redakcji Wirtualnych Mediów. Oczywiście pozostaję do dyspozycji urzędu, jeszcze dziś skieruję pismo do UOKiK z wnioskiem o przywrócenie terminu na udzielenie żądanych informacji - informuje w oświadczeniu przesłanym redakcji Wirtualnemedia.pl w poniedziałek popołudniu Weronika Bielik.

Marcin Malczyński ma na Instagramie 363 tys. obserwujących, tworzy treści związane m.in. z rynkiem NFT i kryptowalutami.

Paweł Malinowski to twórca wideo z 275 tys. obserwujących na TikToku, 804 tys. na YouTube i 39 tys. na Instagramie. Publikuje treści rozrywkowe i lifestylowe.

Pod koniec listopada ub.r. UOKiK wszczął postępowania wobec Marka Kruszela (znanego jako Kruszwil), Marcina Dubiela, Julii "Maffashion" Kuczyńskiej i Marleny "Marley" Sojki. Influenecerzy mieli nie spełnić wymogów współpracy z Urzędem przez nie odebranie korespondencji, brak odpowiedzi na zadane pytania, bądź nie przesłanie wymaganych dokumentów

Dołącz do dyskusji: Kolejni influencerzy na celowniku UOKiK. Na liście m.in. Weronika Bielik ze Spotlight Agency

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
m
I bardzo dobrze, że biorą się za tych nierobów, co wciskają młodzieży ciemnotę i uczą nieróbstwa.
0 0
odpowiedź
User
niezle
I bardzo dobrze, że biorą się za tych nierobów, co wciskają młodzieży ciemnotę i uczą nieróbstwa.


I tak i nie, bo jeśli gawiedź z potem na czole i bez grama rozumu śledzi, co dana pani wcina na śniadanie, to czemu ta pani ma tego nie wykorzystać i zarobić na gawiedzi? Weryfikacja faktów jest na poziomie 2 klasy podstawówki. Widać to po wynikach wyborów.
0 0
odpowiedź
User
awa
Gdyby nie te wypchane usta, to buzia nawet miła. Ale kliknąłem na ten profil teraz... no i dla mnie to jest nie zrozumiałe, że ktoś taki ma ponad 3 miliony obserwujących. Małe krępe z wiszącymi cycami. To są jakieś standardy latynoamerykańskie, tyle że skarłowacone. Nie wiem, mnie nie zachęciła niczym.
0 0
odpowiedź