SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UODO nałożył na Cyfrowy Polsat 1,1 mln zł kary za naruszenie przepisów RODO

Urząd Ochrony Danych Osobowych nałożył na Cyfrowy Polsat karę w wysokości ponad 1,1 mln zł za brak odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych przy współpracy z firmą kurierską.

Cyfrowy Polsat miał często zgłaszać do UODO naruszenia w rodzaju zgubionej korespondencji z danymi osobowymi czy dostarczenia takiej przesyłki do niewłaściwego odbiorcy. Z analizy urzędu wynika, że spółka zgłaszała naruszenia po upływie dwóch albo nawet trzech miesięcy od ich wystąpienia. W toku postępowania urząd ustalił, że Cyfrowy Polsat zgłaszał naruszenia, gdy tylko otrzymywał o nich informację od firmy kurierskiej, z którą miał podpisaną umowę.

Zdaniem UODO jednak, to na Cyfrowym Polsacie jako administratorze danych ciąży odpowiedzialność za podjęcie skutecznych działań, które zminimalizują skalę naruszeń i pozwolą na szybsze identyfikowanie incydentów oraz informowanie o nich osób, których dotyczy dane zdarzenie, oraz organu nadzorczego.

Według UODO spółka nie wdrożyła odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych, które pozwoliłyby na szybką identyfikację naruszeń. Osoby, których dane dotyczyły, przez długi czas mogły nie wiedzieć o ryzyku ich wykorzystania przez osoby nieuprawnione, nie mogły też podjąć działań, które ograniczyłyby niebezpieczeństwo np. kradzieży ich tożsamości. W zgubionej bądź dostarczonej niewłaściwemu adresatowi korespondencji znajdowało się wiele ich danych w tym dane ID kontraktu, numer umowy czy numery faktur.

UODO zaznacza, że dopiero w toku postępowania spółka wdrożyła mechanizmy, pozwalające na ograniczenie wydawania korespondencji nieuprawnionej osobie, czy rozwiązania pozwalające śledzić przesyłki.

Prezes UODO nałożył na Cyfrowy Polsat karę za naruszenia przepisów Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) w wysokości ponad 1,13 mln zł.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat (należą do niej m.in. Telewizja Polsat, Polkomtel i Eleven Sports) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,9 proc. do 2,99 mld zł i zysku netto ze 183,8 do 390,4 mln zł. Każdy abonent płaci firmie średnio 90,5 zł miesięcznie, o 6 proc. więcej niż przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: UODO nałożył na Cyfrowy Polsat 1,1 mln zł kary za naruszenie przepisów RODO

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
G35
E co to jest dla solarza 12 milnow im dac do już by im dało do myslenia i 130 milnow za to że ich bloki reklamowe trwaja dłużej niż ustawa na to pozwala dotyczy sie to rownież zapowiedzi programow w czasie serialu solarz to przesada kase bierzecie a jeszcze wam mało
0 0
odpowiedź
User
G35
E co to jest dla solarza 12 milnow im dac do już by im dało do myslenia i 130 milnow za to że ich bloki reklamowe trwaja dłużej niż ustawa na to pozwala dotyczy sie to rownież zapowiedzi programow w czasie serialu solarz to przesada kase bierzecie a jeszcze wam mało
0 0
odpowiedź