SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sanofi zmienia reklamę Magne B6. „Podjęliśmy kroki w celu uchylenia zakazu”

W ubiegłym tygodniu Sąd Okręgowy w Białymstoku wstrzymał emisję reklamy suplementu diety Magne BG Max jako zabezpieczenie roszczenia wniesionego przez Olimp Labs przed rozpoczynającym się procesem. Grupa Sanofi zmieniła reklamę i chce uchylić zakaz emisji.

W piątek agencja Publicis udostępniła na YouTubie zmienioną wersję reklamy suplementu Magne B6 Max. W nowym spocie zdanie „według badania obecny w nim (w Magne B6 - przyp. red.) cytrynian magnezu przyswaja się lepiej niż chelat i tlenek” zostało zastąpione zdaniem „według niezależnych badań obecny w nim cytrynian magnezu charakteryzuje się wysoką przyswajalnością”. W reklamie brakuje również grafiki porównującej przyswajalność wszystkich trzech substancji.


pierwotna wersja spotu


zmieniony spot

Sąd Okręgowy w Białymstoku wstrzymał w ubiegłym tygodniu emisję reklamy (więcej na ten temat). Jak udało nam się dowiedzieć, Grupa Sanofi po wprowadzeniu korekt w spocie planuje jego dalszą emisję Magne B6 Max.

- Postępując zgodnie z zasadami etyki, emisja zakwestionowanej reklamy została czasowo wstrzymana. Reklama w nowej wersji została zmodyfikowana stosownie do zakresu postanowienia sądu o udzieleniu zabezpieczenia - informuje Wirtualnemedia.pl Agnieszka Moczuło, dyrektor działu prawnego Grupy Sanofi w Polsce.

Przypomnijmy, że w pierwotnej wersji reklamy Grupa Sanofi powoływała się na wyniki badania klinicznego opisanego w pracy naukowej, którą opublikowano w czasopiśmie „Magnesium Research” poświęconym tematyce magnezowej. Z badania wynikać miało, że cytrynian magnezu (składnik Magne B6 Max) jest lepiej przyswajalny niż chelat magnezu, używany m.in. przez Olimp Laboratories do produkcji środków do suplementacji niedoboru magnezu.

Olimp Laboratories zakwestionowała stosowanie w reklamie porównania przyswajalności tych substancji w oparciu o badanie naukowe. Firma określiła je jako „nieobiektywne, niemiarodajne i posiadające poważne wady metodologiczne”. Koncernowi nie spodobało się również zdanie „nic nie przyswaja się lepiej od Magne B6 Max”, użyte w jednej z reklam.

Jak na roszczenia Olimp Laboratories reaguje Sanofi? - Reklama suplementu diety Magne B6 Max jest zgodna z obowiązującym prawem, a zarzuty dotyczące jej treści są bezpodstawne - wyjaśnia nam Agnieszka Moczuło i dodaje, że postanowienie o zakazie dystrybucji reklamy nie jest prawomocne. - Spółka Sanofi-Aventis podjęła zdecydowane działania prawne w celu jego uchylenia - mówi.

Spółka Olimp Laboratories nie odpowiedziała nam w piątek, czy satysfakcjonują ją zmiany w reklamie Magne B6 Max dokonane przez agencję Publicis na zlecenie Sanofi. Nie otrzymaliśmy także odpowiedzi na pytanie, czy firma podtrzyma pozew przeciw konkurentowi.

Dołącz do dyskusji: Sanofi zmienia reklamę Magne B6. „Podjęliśmy kroki w celu uchylenia zakazu”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl