„New York Times” z pierwszym szefem marketingu. Reklama natywna i mobilna rekompensują spadki w druku
W III kwartale br. przychody „The New York Times” wzrosły w skali roku o 0,8 proc. do 364,7 mln dolarów, a same wpływy reklamowe zmalały o 0,1 proc. do 137,9 mln dolarów, przy czym wpływy z reklamy internetowej zwiększyły się o 16,5 proc. W ramach reorganizacji dziennik utworzy funkcję dyrektora marketingu.
Wzrost przychodów „The New York Times” wynika głównie ze zwiększenia się o 1,3 proc., do 206,7 mln dolarów, wpływów z rozpowszechniania dziennika. Same przychody ze sprzedaży wersji cyfrowych tytułu wyniosły w III kwartale br. 42,8 mln dolarów, o 13,3 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast liczba płacących za nie użytkowników wzrosła rok do roku o 20 proc., do 875 tys.
Dziennik zmierza skupić się na swoich najbardziej dochodowych produktach cyfrowych, takich jak „Times Premier”, natomiast zamknął ostatnio niektóre aplikacje mobilne, np. „NYT Opinion” i „NYT Now”.
Wynik operacyjny „The New York Times” w III kwartale br. wyniósł 9 mln dolarów straty (wobec prawie 13 mln dolarów zysku rok wcześniej). Tegoroczna strata wynika w dużym stopniu z kosztów zwolnienia ok. 100 pracowników z redakcji pisma (więcej na ten temat), które wyniosły 21,4 mln dolarów.
Wpływy reklamowe dziennika wyniosły 137,9 mln dolarów, o 0,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody tytułu z reklam rok do roku maleją w kolejnych kwartałach od prawie czterech lat, z wyjątkiem I kwartału br.
W III kwartale br. wpływy z reklam w wydaniu drukowanym „New York Timesa” spadły w skali roku o 5,3 proc. Za to przychody reklamowe z wersji cyfrowych wzrosły o 16,5 proc., do 38,2 mln dolarów. Jedną dziesiątą tej kwoty stanowią wpływy z reklam na urządzeniach mobilnych, na których treści dziennika przegląda połowa jego cyfrowych odbiorców.
Kierownictwo „New York Timesa” podkreśla, że do wzrostu reklamy cyfrowej przyczynił się udany start i rozwój oferty reklamy natywnej opartej na publikacji artykułów sponsorowanych (tzw. Paid Posts), wyglądających tak samo jak teksty redakcyjne, ale oznaczonych jako marketing i przygotowywanych nie przez dziennikarzy, tylko reklamodawców. Do końca br. dziennik pozyska 30 klientów tej usługi.
Ogłaszając wyniki finansowe, przedstawiciele pisma poinformowali, że pracują nad własnym systemem automatycznej sprzedaży reklam internetowych (tzw. programmatic buying). Ponadto prowadzą restrukturyzację pionu biznesowego firmy, który zostanie podzielony na sekcję produktów cyfrowych i marketingową. Kierujący tą drugą menedżer, którego nazwisko zostanie podane w najbliższych tygodniach, będzie pierwszym dyrektorem marketingu w „New York Timesie”.
Denise Warren, który zarządzał dotychczas całą strukturą biznesową spółki, odchodzi z niej.
Dołącz do dyskusji: „New York Times” z pierwszym szefem marketingu. Reklama natywna i mobilna rekompensują spadki w druku