SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"New York Times" nie zapłaci za znaczek weryfikacyjny na Twitterze

Amerykański dziennik „New York Times” odmówił dokonywania miesięcznej opłaty za znaczek weryfikacyjny na Twitterze. Jak podała w niedzielę agencja Reutera, "NYT" stracił już taki znaczek na tej platformie mediów społecznościowych.

fot. Twitter fot. Twitter

Wyjaśniono, że zgodnie z nową polityką Twittera, znaczki weryfikacyjne są teraz oferowane tylko poprzez płatną subskrypcję.

Złote znaczki będą kosztować instytucje 1000 dolarów miesięcznie, natomiast osoby prywatne w USA będą mogły uzyskać niebieskie znaczki początkowo za siedem dolarów.

"Nie będziemy również zwracać reporterom kosztów za Twitter Blue dla kont osobistych z wyjątkiem rzadkich przypadków, w których ten status byłby niezbędny do celów sprawozdawczych" - poinformował rzecznik „New York Timesa”.

Nie tylko „New York Times”

Także portal Politico odmówił płacenia za weryfikację swoich pracowników na Twitterze Blue.

Miliarder Elon Musk, który kupił Twittera za 44 mld USD, już wcześniej zapowiadał zmiany na platformie. Jedną z nich jest spopularyzowanie opcji Twitter Blue, która umożliwia posiadanie zweryfikowanego konta. Twitter ogłosił, że od 1 kwietnia niektóre konta stracą znaczki weryfikacyjne.

Według informacji portalu Axios, Biały Dom nie będzie płacił za to, by oficjalne profile jego pracowników na Twitterze były wciąż weryfikowane.

Platforma Finances Online twierdzi, że Twitter ma na świecie ok. 330 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Inne media podają, że w USA ich liczba spadła w ostatnich dwóch latach z 70 do 63 mln.

W Polsce Twitter Blue kosztuje 374,99 zł przy jednorazowej opłacie rocznej lub 36 zł miesięcznie (razem 432 zł za cały rok). W aplikacjach mobilnych koszty są już wyższe - 60,27  zł miesięcznie i 633,44 zł za 12 miesięcy. Subskrypcja daje m.in. możliwość zamieszczania dłuższych wpisów, lepszą ekspozycję publikowanych treści (premia od algorytmu - dotarcie do większej liczby odbiorców) oraz ograniczenie widoczności reklam o 50 proc.

W ostatnim z dostępnych raportów, za drugi kwartał 2022 roku, czytamy że wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Dołącz do dyskusji: "New York Times" nie zapłaci za znaczek weryfikacyjny na Twitterze

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
K
Polskie ceny pojechane
18 5
odpowiedź
User
A to chyba że
Widzę u was już poniedziałek 3 kwietnia. Bo w Poland to jest 20:28 i niedziela 2 kwietnia.
8 4
odpowiedź
User
Tak to bylo
Na Twitterze wraca prawdziwa wolność słowa po latach rządów Hindusów. To właśnie bardzo boli ten new york Timesy, Politico i tym podobne periodyki. Oni mają kreować poglądy a jak ktoś myśli inaczej to blokada konta i ban.
11 24
odpowiedź