SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Play wyprzedził Plusa, TVN przed Polsatem, mocno w dół TVP, Kolporter i „Fakt” (najcenniejsze polskie marki)

Na liście najcenniejszych polskich marek Play wyprzedził Plusa, natomiast TVN jest przed Cyfrowym Polsatem, Polsatem i Telewizją Polską, która podobnie jak m.in. Kolporter i „Fakt” zanotowała duży spadek wartości w skali roku.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W zestawieniu „Rzeczpospolitej” marka sieci telekomunikacyjnej Play znalazła się na czwartym miejscu z wyceną wynoszącą 2,68 mld zł, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Play wyprzedził na liście Plusa (należącego do firmy Polkomtel wchłoniętej właśnie przez Cyfrowy Polsat), który po spadku wartości o 4 proc. do 2,52 mld zł spadł na piąte miejsce.

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się jeszcze TVN z wyceną wynoszącą 1,08 mld zł (6 proc. więcej niż przed rokiem). Wyprzedził pod tym względem inne czołowe marki telewizyjne: Cyfrowy Polsat, Polsat i TVP. Wartość tej ostatniej zmalała w skali roku aż o 36 proc., do 617,1 mln zł.

Jeszcze większe procentowe spadki wartości zanotowały marki Kolporter (o 56 proc., do 93,7 mln zł), „Fakt” (o 37 proc., do 40,5 mln zł), a niewiele mniejsze - Ruch (o 21 proc., do 67,7 mln zł), „Tele Tydzień” (o 28 proc., do 35 mln zł), „Super Express” (o 23 proc., do 24,3 mln zł) i „Życie na gorąco (o 29 proc., do 13,1 mln zł).

Wśród stacji radiowych najcenniejszą marką ma RMF FM (199,3 mln zł) wyprzedzający Radio ZET, wśród tytułów prasowych - „Gazeta Wyborcza” (103,1 mln zł), a wśród serwisów internetowych - WP.pl (70,9 mln zł).

Procentowo najwięcej na wartości zyskały w ciągu roku marki Pracuj.pl (o 25 proc., do 56,6 mln zł), „Twój Styl” (o 25 proc., do 44,3 mln zł) i „Polityka” (o 23 proc., do 25,6 mln zł).

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się Orlen z marką wartą 4,5 mld zł (13 proc. mniej niż rok wcześniej), a kolejne pozycje zajęły Biedronka (3,82 mld zł, wzrost o 4 proc.) i PKO BP (3,24 mld zł, spadek o 10 proc.). Łączna wartość wszystkich 330 marek z listy wyniosła 65,7 mld zł, podczas gdy rok wcześniej było to 64,7 mld zł.

Wartość wszystkich marek określano w oparciu o tzw. metodę opłat licencyjnych (relief from royalty), która opiera się na określeniu hipotetycznych opłat, jakie ponosiłby użytkownik brandu, gdyby korzystał z niego na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustala się w relacji do przychodów ze sprzedaży netto. Ranking „Rzeczpospolita” przygotowała wspólnie z firmami AC Nielsen, Acropolis Advisory i Millward Brown SMG/KRC.

Marki z branży mediów i telekomunikacji na liście najcenniejszych polskich marek wg "Rzeczpospolitej"

lp. na liście

marka

wartość marki w 2016 r.

właściciel

w mln zł

zmiana proc. r/r

4

Play

2 677,0

18

P4

5

Plus

2 524,2

-4

Polkomtel

9

TVN

1 079,2

6

TVN

16

Cyfrowy Polsat

721,0

-12

Cyfrowy Polsat

18

Polsat

703,1

-10

Cyfrowy Polsat

21

TVP

617,1

-36

Telewizja Polska

52

Netia

278,7

2

Netia

59

Heyah

248,4

-4

T-Mobile Polska

68

Vectra

211,1

1

Vectra

72

RMF FM

199,3

-

Grupa RMF

77

Multimedia

185,2

-1

Multimedia Polska

103

Radio ZET

123,2

-

Eurozet

116

Gazeta Wyborcza

103,1

20

Agora

120

Kolporter

93,7

-56

Kolporter

126

Cinema City

88,3

-

Cinema City Poland

134

Empik

81,1

13

Grupa Empik Media and Fashion

139

TV Puls

76,5

4

Telewizja Puls

146

WP.pl

70,9

9

Grupa Wirtualna Polska

151

Ruch

67,7

-21

Ruch

173

Pracuj.pl

56,6

25

Grupa Pracuj

187

Inea

49,7

-11

Inea

201

Twój Styl

44,3

25

Wydawnictwo Bauer

216

Fakt

40,5

-37

Ringier Axel Springer Polska

227

TV4

38,3

-8

Cyfrowy Polsat

232

Tele Tydzień

35,0

-28

Wydawnictwo Bauer

234

Rzeczpospolita

34,3

4

Gremi Media

246

Wprost

29,5

0

AWR Wprost

257

Polityka

25,6

23

Polityka

261

Super Express

24,3

-23

ZPR Media

285

Answear.pl

16,0

-

Wearco

291

Przyjaciółka

14,7

1

Edipresse Polska

298

Życie na gorąco

13,1

-29

Wydawnictwo Bauer

300

Gala

12,7

-11

Burda Polska

304

Money.pl

12,3

-

Grupa Wirtualna Polska

310

Claudia

11,8

-12

Burda Polska

315

o2.pl

11,1

-1

Grupa Wirtualna Polska

322

Frisco.pl

10,1

-

Frisco

328

Do Rzeczy

8,8

-

Orle Pióro

Dołącz do dyskusji: Play wyprzedził Plusa, TVN przed Polsatem, mocno w dół TVP, Kolporter i „Fakt” (najcenniejsze polskie marki)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.Niedouczony Ryszard
"Na liście najcenniejszych polskich marek...". Polskojęzycznych w sensie?
0 0
odpowiedź
User
Tomek
Trochu tego nie rozumiem. Dla mnie najlepszym operatorem jest Plus i w ostatnich latach i tak czuję wyraźną poprawę jakości usług, wzrost ich zakresu, to niby jakim cudem marka ta ma tracić na wartości, skoro jest lepsza niż parę lat temu?
0 0
odpowiedź
User
Jareczek
Trochu tego nie rozumiem. Dla mnie najlepszym operatorem jest Plus i w ostatnich latach i tak czuję wyraźną poprawę jakości usług, wzrost ich zakresu, to niby jakim cudem marka ta ma tracić na wartości, skoro jest lepsza niż parę lat temu?
J
Fakt, nie rozumiesz. To nie jest ranking subiektywnych odczuć, tylko wartości rynkowych. A może na jedną taką jak ty osobę, przypada pięć o zupełnie innych odczuciach?
0 0
odpowiedź