SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KER: reklamy NJU.mobile powinny mieć gwiazdki wskazujące na wyższe koszty

Reklamy NJU.mobile podkreślające, że w tej taryfie maksymalny koszt rozmów wynosi 29 zł miesięcznie, wprowadzały w błąd, ponieważ nawet nie sugerowały dodatkowych opłat za połączenia specjalne - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Taryfa NJU.mobile została wprowadzona na rynek przez Orange Polska w kwietniu ub.r., a główną rolę w jej kampanii odgrywał zabawny animowany bohater (przeczytaj więcej i obejrzyj jeden ze spotów). W reklamach przekonywał on, że nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci kosztują w niej maksymalnie 29 zł miesięcznie. - Korzystasz ile chcesz, a i tak nie zapłacisz więcej niż 29 zł za rozmowy - podkreślał.

Autor skargi skierowanej do Komisji Etyki Reklamy zwrócił jednak uwagę, że dodatkowo płaci się 5 zł za każde połączenie z biurem obsługi klienta, o czym w reklamach nie ma jakiejkolwiek wzmianki.

Orange Polska tłumaczył, że we wszystkich ofertach nielimitowanych występują wyjątki i wyłączenia, z którymi wiążą się wyższe opłaty. - Operatorzy nie komunikują wyjątków dotyczących konkretnych ofert, odsyłając konsumentów do szczegółów dostępnych w salonach sprzedaży i na stronach internetowych. Stosowana od długiego czasu praktyka pozwala na stwierdzenie, że przeciętny konsument powinien zdawać sobie sprawę z możliwości istnienia ograniczeń danej oferty - stwierdził telekom. - W przedmiotowej reklamie, która była opublikowana na stronie internetowej njumobile.pl, nie zawarto podobnego odesłania, ponieważ konsument miał dostęp do wszystkich informacji dotyczących oferty w miejscu emisji reklamy - dodała firma.

Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się jednak do tych wyjaśnień, orzekając, że zawarte w reklamie stwierdzenie „korzystasz ile chcesz a i tak nie zapłacisz więcej niż 29 zł na rozmowy” sugeruje odbiorcom, że kwota ta jest górną granica opłat za rozmowy, nie sugerując nawet wyjątków od tego. - W reklamie powinny być wprowadzone zmiany np. w postaci gwiazdki z odnośnikiem do szczegółów na temat cennika rozmów i regulaminu promocji, aby odbiorcy byli poinformowani o wyłączeniach od zasady dotyczącej górnej granicy opłat za rozmowy - stwierdziła Komisja.

Dołącz do dyskusji: KER: reklamy NJU.mobile powinny mieć gwiazdki wskazujące na wyższe koszty

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Neron
Kto jest autorem skargi? Może osoba powiązana albo wynajęta przez konkurencję. Czy inni operatorzy nie mają podobny reklam?
0 0
odpowiedź
User
olo
To proszę mi pokazać, która oferta "no limit" zawiera w sobie opłaty za połączenia do numerów premium? Żadna! Problem dla konkurencji jest taki, że oferta NJU MOBILE jest absolutnie najlepsza i najkorzystniejsza dla klientów. Bardzo lubię i cenię PLAY-a za to co zrobił na rynku telkomów, ale to obecnie NJU MOBILE przejęło palmę pierszeństwa. Oby tak dalej!
0 0
odpowiedź
User
krzyś
pewnie... za rozmowy międzynarodowe też trzeba osobno płacić i nie jest to uwzględnione w reklamie. Pewnie Plusowi, Playowi i Erze mocno klienci zaczęli uciekać to piszą skargi.
0 0
odpowiedź