Kampania profilaktyki raka piersi zaprojektowana w konkursie dla młodzieży (wideo)
Projekt tegorocznej kampanii społecznej promującej profilaktykę raka piersi wyłoniono w konkursie skierowanym do młodzieży. Przyjętą do realizacji akcję pod hasłem "Wystarczy tak niewiele..." wymyślili licealiści z Ząbkowic Śląskich.
Po raz pierwszy w historii kampanii zachęcającej do badania piersi jej projekt powierzono młodzieży. W ramach konkursu "Mam haka na raka" wybrano kreację przygotowaną przez sześcioosobowy zespół z III Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Jagiełły w Ząbkowicach Śląskich.
Licealiści swój przekaz skierowali oczywiście do kobiet, zachęcając je do systematycznego samobadania piersi. Na plakatach i w spocie pod hasłem "Wystarczy tak niewiele..." wykorzystali dłonie kobiet, które poruszają się tak jak przy badaniu piersi, budując sugestywny i czytelny w odbiorze sygnał. Profesjonalnym przygotowaniem kampanii na poszczególne nośniki zajęła się natomiast agencja Touchpoint RC, która rozszerzyła główny slogan do postaci: "Wystarczy tak niewiele& Samobadanie to zapobieganie".
- Zaprojektowanie przekazu reklamowego przez młodzież to pionierski sposób przygotowywania kampanii społecznej na taką skalę - komentuje dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii. - W akcji chodzi właśnie o to, by znaleźć prosty, ale i najlepszy przekaz, który zachęci kobiety - matki, siostry, babcie czy żony - do większej dbałości o swoje zdrowie - dodaje Jerzy Toczyski, dyrektor generalny firmy GlaxoSmithKline, która jest partnerem strategicznym konkursu "Mam haka na raka".
Wymyślone przez licealistów z Ząbkowic Śląskich plakaty i spoty będzie można oglądać od 18 sierpnia przez 2 tygodnie w różnorodnych mediach: Telewizji Polskiej, portalu Onet.pl, Polskim Radiu oraz na bilbordach w całym kraju.
Dołącz do dyskusji: Kampania profilaktyki raka piersi zaprojektowana w konkursie dla młodzieży (wideo)