SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brand24 rośnie na podwyżkach, nowych usługach i silnym dolarze. Zysk sześć razy wyższy

Zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 w ub.r. osiągnął rekordowe w swojej historii wyniki finansowe: przychody wzrosły o 40,4 proc. do 22,17 mln zł, a zysk netto - z 264 tys. do 1,55 mln zł. Firma szuka obecnie partnera do rozwoju za granicą.

W samym czwartym kwartale ub.r. skonsolidowane wpływy Brand24 zwiększyły się rok do roku z 4,43 do 6,06 mln zł. Na koniec roku miesięczne powtarzalne przychody (MMR) sięgnęły 1,85 mln zł, to o 35 proc. więcej niż przed rokiem.

Natomiast średni przychód od klienta (ARPU) w czwartym kwartale wyniósł 483 zł (108 dolarów), wobec nieco ponad 352 zł na koniec 2021 roku. W przypadku nowych klientów ARPU zwiększyło się przed rok o prawie 50 proc. do ponad 550 zł (124 dolarów).

- Wzrosty przychodów wynikają bezpośrednio z większego MRR oraz ARPU, co jest efektem głównie zmian cennikowych głównego produktu oraz sprzedaży nowych produktów Grupy - Insights24 oraz aplikacji Media Monitoring na platformę Semrush Marketplace. Na ostateczny wynik przychodów Grupy mają wpływ przychody z produktów, pozostałe przychody niesubskrypcyjne oraz kursy walut - wyliczono w sprawozdaniu Brand24.

Ponadto w bazie klientów coraz większy udział mają ci z zagranicy, którzy płacą więcej („co jest pochodną cennika oraz większego odsetka klientów wybierających najdroższą wersję planu abonamentowego”).

Pod koniec 2021 roku firma zaczęła wprowadzać podwyżki cennika, obecnie wyższe stawki płaci większość klientów. W styczniu br. ceny dla nowych klientów wzrosły o kolejne 20 proc.

Brand24 z rekordowym zyskiem, inwestuje w AI

Całoroczny zysk EBITDA Brand24, z uwzględnieniem programu motywacyjnego, zwiększył się z 2,95 do 5,28 mln zł, zysk operacyjny - z 759 tys. do 2,79 mln zł, a zysk netto - z 264 tys. do 1,55 mln zł.

- 2022 był dla nas zdecydowanie najlepszym rokiem w naszej historii. Nie tylko ze względu na wyniki finansowe, ale również pod kątem rozwoju produktu oraz usług komplementarnych, takich jak Insights24. Nowe produkty są jeszcze we wczesnej fazie, ale zdołały już wypracować w całym roku 92 tys. dol. dodatkowej sprzedaży - informuje w komunikacie Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24.

- Nieustannie inwestujemy w rozwój produktów, mocno angażując przy tym rozwiązania AI. Tam, gdzie są one kosztowne, tworzymy własne (model AI sentymentu, języka). Tam, gdzie taniej jest korzystać z gotowych narzędzi, integrujemy się z gotowymi rozwiązaniami (np. ChatGPT/GPT4 w Insights24) - opisuje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wiosną 2021 roku spółce przyznano 3,8 mln zł z unijnych funduszy na wsparcie projektu związanego z zastosowaniem sztucznej inteligencji w narzędziach analitycznych. - Zastosowań AI w naszym biznesie jest bardzo dużo: wykrywanie chrunu, tworzenia tekstowych podsumowań wyników monitoringu, filtrowanie spamu, tworzenia podpowiedzi, które, automatycznego podziału dyskusji o marce na kilka kluczowych tematów czy tworzenie treści marketingowych wspierających sprzedaż - wylicza Sadowski

W połowie marca Brand24 zaczął przegląd opcji strategicznych. Firma zapowiedziała, że chce znaleźć podmiot, który pomoże jej wzmocnić pozycję na rynkach zagranicznych oraz zwiększyć skalę i efektywność pozyskiwania klientów.

- Nie szukamy pieniędzy, ale raczej partnera branżowego, który ma dużą i jakościową ekspozycję na rynek amerykański i ma rozwiązania pokrewne lub uzupełniające do naszych - tłumaczy Michał Sadowski.

Brand24 od ponad pięciu lat jest notowany na warszawskiej giełdzie. W środę rano akcja spółki kosztowała 25,90 zł, co daje wycenę w wysokości 57,2 mln zł. Od początku stycznia kurs zyskał 10,7 proc.

Głównymi akcjonariuszami firmy są Larq Growth Fund I FIZ (ma 28,27 proc. walorów), Venture Inc. (10,17 proc.), Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski (po 9,75 proc.).

Dołącz do dyskusji: Brand24 rośnie na podwyżkach, nowych usługach i silnym dolarze. Zysk sześć razy wyższy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl