Arctic to napój, a nie woda mineralna - trzeba zmienić spot (wideo)
Rada Etyki Reklamy uznała, że pojawiające się w spocie reklamowym napoju Arctic Icy Fruit sformułowanie "naturalna woda mineralna z owocowym smakiem" wprowadza odbiorców w błąd. Instytucja wezwała firmę Hoop Polska do zmiany treści reklamy.
Rada Etyki Reklamy zajęła się spotem telewizyjnym Arctic Icy Fruit po otrzymaniu skargi, której zarzucano mu ewidentne wprowadzanie konsumenta w błąd. "Reklamowany produkt jako woda mineralna ze smakiem okazał się czymś dla mnie zupełnie innym - napojem" - napisał autor protestu, uzasadniając, że "rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wód mineralnych nie dopuszcza dodawania do naturalnych wód mineralnych innych składników niż dwutlenek węgla". Odbiorca zauważył też, że na etykiecie napoju umieszczono określenie "napój", a nie "woda mineralna", dlatego właśnie to słowo powinno być użyte w promocji marki.
Firma Hoop Polska zarządzająca marką Artcic Icu Friut przyznała się do niekonsekwencji w jej określaniu w reklamie i na etykiecie, ale uzasadniała, że w ten sposób postępują również inni producenci napojów. Jednak Rada Etyki Reklamy uznała, że spot wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ użyte w nim sformułowanie "naturalna woda mineralna" może oznaczać tylko wody bez dodatków. W związku z tym instytucja wezwała firmę Hoop Polska do wprowadzeniu w reklamie odpowiednich zmian, tak żeby nie naruszała ona norm Kodeksu Etyki Reklamy oraz obowiązujących przepisów prawa.
Dołącz do dyskusji: Arctic to napój, a nie woda mineralna - trzeba zmienić spot (wideo)