SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Akcjonariusze zarzucają Omnicomowi, że poprzez reklamy w social media wspiera mowę nienawiści

Akcjonariusze holdingu reklamowego Omnicom (należą do niego m.in. agencje BBDO i DDB Worldwide) i firmy Home Depot żądają wyjaśnień, czy ich reklamy w mediach społecznościowych pomagają finansować mowę nienawiści i dezinformację. Uchwały akcjonariuszy zostały wniesione przeciwko obu firmom w ramach działań koordynowanych przez organizację non-profit Open MIC.

Rezolucje zostały pierwotnie przedstawione w listopadzie, ale ujawniono je dopiero teraz, po zamieszkach na Kapitolu 6 stycznia. Fundacja Nathan Cummings, udziałowiec Omnicom, złożyła uchwałę przeciwko temu holdingowi, a Myra K. Young, indywidualny udziałowiec Home Depot, skierowała pozew przeciwko sprzedawcy artykułów wyposażenia wnętrz.

Jak podają zagraniczne serwisy, bezpośredni nacisk ze strony inwestorów na obie firmy, aby ponownie przeanalizowały swoje strategie reklamy cyfrowej, może mieć szerszy zasięg. Home Depot jest jednym z największych reklamodawców w social mediach, a Omnicom - jednym z największych koncernów zajmujących się kupowaniem mediów do kampanii.

 - Atakujący Kapitol najwyraźniej wykorzystali platformy mediów społecznościowych do zorganizowania tej akcji przemocowej w zeszłym tygodniu na Kapitolu - i nadal to robią - mówi Myra K. Young. - Dlatego musimy dokładnie przeanalizować model biznesowy platform mediów społecznościowych. Reklamodawcy nie powinni być wyłączeni z tej samej kontroli - dodaje.

Omnicom odpiera zarzuty, wspiera walkę z mową nienawiści

Platformy takie jak Facebook, Twitter i Google były w ostatnich latach coraz częściej krytykowane za to, że nie udało im się powstrzymać szerzenia mowy nienawiści i dezinformacji, a mimo to nadal odnotowują znaczny wzrost przychodów reklamowych. Open MIC twierdzi, że jego posunięcia są pierwszą uchwałą akcjonariuszy skierowaną przeciwko reklamodawcom w mediach społecznościowych.

W uchwale akcjonariusza złożonej w sprawie Omnicom zauważono, że grupa, która jest właścicielem takich agencji jak BBDO, TBWA Worldwide, DDB Worldwide, jest drugim co do wielkości holdingiem reklamowym na świecie, zarządzającym szacowanymi na 38 miliardami dolarów rocznymi wydatkami klientów. Zgodnie z rezolucją kilku z tych klientów, na przykład Disney i Apple, wydaje duże kwoty na platformach takich jak Facebook i YouTube.

Omnicom w odpowiedzi na zarzuty wskazuje działania, jakie zrealizował w ostatnich latach w celu zwalczania mowy nienawiści i dezinformacji. W lipcu ubiegłego roku, gdy na fali był ruch na rzecz sprawiedliwości rasowej, ramię Omnicom Media Group utworzyło Radę Odpowiedzialnej Reklamy Społecznej (CASA), koalicję platform mediów społecznościowych, praktyków i marketerów, która chce osiągnąć ten sam poziom odpowiedzialności i przejrzystości reklamy cyfrowej w tradycyjnych kanałach medialnych.

CASA natychmiast przeprowadziła audyt wszystkich głównych platform mediów społecznościowych, aby sprawdzić, czy przestrzegają one standardów w zakresie bezpieczeństwa marki. Omnicom informuje, że platformy zgodziły się na środki zaradcze zidentyfikowane przez CASA w celu wypełnienia luk w kontroli treści, i że grupa będzie nadal śledzić postępy platform i egzekwować te wytyczne.

- Omnicom dokłada wszelkich starań, aby reklamy naszych klientów nie pojawiały się obok szkodliwych treści na platformach mediów społecznościowych, jednocześnie pociągając ich do odpowiedzialności za standardy etyczne, których wymagają nasi klienci i do których się dostosowujemy - mówi rzecznik koncernu.

Rezolucja przeciwko Home Depot cytuje dane Pathmatics, według których firma wydała 179 milionów dolarów na reklamy na Facebooku w 2019 roku, co czyni ją największym reklamodawcą platformy. Pathmatics zwraca uwagę, że w Home Depot nie przyłączył się do bojkotu #StopHateforProfit przeciwko gigantowi mediów społecznościowych, który pojawił się podczas masowych protestów na rzecz sprawiedliwości rasowej zeszłego lata.

Home Depot kwestionuje ustalenia Pathmatics dotyczące wydatków na Facebooka, twierdząc, że marka nie jest „nawet bliska bycia największym reklamodawcą na Facebooku”. - Jesteśmy zniesmaczeni mową nienawiści i dyskryminującymi treściami, które widzimy w mediach społecznościowych i nie pozwalamy, aby nasze reklamy trafiały do ​​witryn promujących nienawiść lub dezinformację - powiedział rzecznik firmy.

Home Depot i Omnicom mogłyby zablokować te uchwały przed Komisją Papierów Wartościowych i Giełd, jak wskazał Open MIC. W przeciwnym razie propozycje zostaną poddane pod głosowanie podczas corocznych walnych zgromadzeń poszczególnych spółek wiosną.

Dołącz do dyskusji: Akcjonariusze zarzucają Omnicomowi, że poprzez reklamy w social media wspiera mowę nienawiści

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl