„Życie na gorąco” i „Pani” z największymi wzrostami reklamowymi w 2017 r. - w dół „Twój Styl”, „Wprost” i „Claudia” (Top 10)
W ub.r. „Życie na gorąco”, „Pani”,„Viva” i „Party” osiągnęły wzrosty cennikowych wpływów reklamowych kilkakrotnie wyższe niż średnia dla całego segmentu czasopism. Mniej niż rok wcześniej zarobiły natomiast z reklam „Twój Styl”, „Wprost” i „Claudia”.
W 2017 roku reklamodawcy cennikowo przeznaczyli na promocję swoich produktów i usług na łamach magazynów 4,35 mld zł. To 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl wykonanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Tytułem o najwyższych wpływach z reklam pozostaje miesięcznik „Twój Styl”, który zarobił 279,3 mln zł. Mimo spadku przychodów o 2 proc. utrzymał pozycję reklamowego lidera. Druga lokata należy do dwutygodnika „Viva” z przychodami w wysokości 229,8 mln zł, czyli 12,4 proc. wyższymi niż w 2016 roku. Z kolei trzecie miejsce na podium zachował tygodnik „Tele Tydzień”. W tym tytule reklamodawcy zostawili w ub.r. 176,1 mln zł, zwiększając wydatki w skali roku o 1,9 proc.
W czołówce 10 największych pod względem przychodów reklamowych magazynów jeszcze trzy tytuły (obok wspomnianej wcześniej „Vivy”) zanotowały ich dwucyfrowe wzrosty, co oznacza że ich wpływy reklamowe rosły szybciej niż cały rynek reklamy w czasopismach.
Dwutygodnik „Party” zwiększył wpływy z reklam o 11,3 proc., do 130,7 mln zł, miesięcznik „Pani” - o 19,6 proc., do 130,2 mln zł, a tygodnik „Życie na gorąco” - o 20,3 proc., do blisko 97 mln zł.
W „Newsweek Polska” marketerzy zwiększyli wydatki w skali roku o 0,6 proc. (do 113,5 mln zł), a w „Przyjaciółce” - o 6,1 proc. (do 95,2 mln zł).
Dwa tytuły w 2017 roku zarobiły na reklamach mniej niż rok wcześniej. Przychody reklamowe tygodnika „Wprost” spadły o 18,5 proc. - z 131,6 do 107,3 mln zł, a wpływy z reklam miesięcznika „Claudia” - o 0,5 proc., z 90,9 do 90,4 mln zł.
Z prognoz domu mediowego Zenith wynika, że wpływy reklamowe netto (po odliczeniu rabatów) magazynów mogły być w 2017 roku niższe od tych w 2016 roku o 14,5 proc. Eksperci agencji przewidują dalszy spadek wydatków na reklamę w czasopismach - z ich szacunków wynika, że w 2018 roku wpływy reklamowe tych tytułów zmaleją o 11,9 proc.
Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2016 |
2017 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
285 049 642 zł |
279 321 141 zł |
-2 |
VIVA |
204 422 159 zł |
229 757 323 zł |
12,4 |
TELE TYDZIEŃ |
172 879 234 zł |
176 079 850 zł |
1,9 |
PARTY |
117 505 653 zł |
130 732 615 zł |
11,3 |
PANI |
108 856 052 zł |
130 196 180 zł |
19,6 |
NEWSWEEK POLSKA |
112 848 031 zł |
113 503 217 zł |
0,6 |
WPROST |
131 616 488 zł |
107 326 567 zł |
-18,5 |
ŻYCIE NA GORĄCO |
80 572 317 zł |
96 963 787 zł |
20,3 |
PRZYJACIÓŁKA |
89 727 903 zł |
95 234 816 zł |
6,1 |
CLAUDIA |
90 852 984 zł |
90 366 045 zł |
-0,5 |
Razem |
4 170 695 357 zł |
4 350 982 042 zł |
4,3 |
Dołącz do dyskusji: „Życie na gorąco” i „Pani” z największymi wzrostami reklamowymi w 2017 r. - w dół „Twój Styl”, „Wprost” i „Claudia” (Top 10)