Zalety i wady internetowych sieci reklamowych
Sieci reklamy internetowej cieszą się dużą popularnością wśród reklamodawców.
Z ogólnoświatowego badania przeprowadzonego przez firmy Econsultancy i Rubicon Project wynika, że dla 67 proc. reklamodawców największą korzyścią wynikającą ze współpracy z sieciami internetowej reklamy jest zwiększony zasięg.
Po 55 proc. badanych wskazało tutaj na bardziej elastyczne modele płatności i niższe koszty, 48 proc. na dokładniejsze targetowanie, 33 proc. na oszczędność czasu w zakresie planowania, 28 proc. na lepszą technologię, a 24 proc. na mniejszą liczbę punktów sprzedaży lub właścicieli mediów, z którymi trzeba się kontaktować. Zaledwie 2 proc. badanych stwierdziło, że taka współpraca nie przynosi żadnych korzyści.
Jednocześnie 65 proc. respondentów przyznało się, iż ma obawy, że ich reklamy mogą pojawić się przy niestosownych treściach. 62 proc. skarży się również na rozbieżności między ich danymi a danymi sieci reklamowych.
Z badania wynika także, że 46 proc. reklamodawców pracuje obecnie z większą liczbą internetowych sieci reklamy niż rok temu, a kolejne 42 proc. chce zwiększyć swoją aktywność w tym zakresie również w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
Dołącz do dyskusji: Zalety i wady internetowych sieci reklamowych