SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Polska Codziennie” i „Fakt” z największym spadkami sprzedaży. Na plusie tylko „Dziennik Gazeta Prawna”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w listopadzie ub.r. był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Zyskał tylko „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W listopadzie 2018 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 221 113 egz., czyli o 12,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 120 085 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 2,01 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 2,96 proc. do 100 261 egz.

Na czwartej pozycji znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 6,76 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 44 619 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 41 285 egz., po wzroście o 4,66 proc. - jedynym w zestawieniu.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 14,15 proc. do 14 855 egz., zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu był siódmy.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna”, który zyskał tutaj 11,60 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,32 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” i „Fakt” z największym spadkami sprzedaży. Na plusie tylko „Dziennik Gazeta Prawna”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Konrad
Mamy wyniki za listopad 2018 czyli gdy jeszcze trwala druga tura wyborów samorządowych,potem jeszcze dwa tygodnie stara wladza odchodzila.Najpozniej od stycznia 2019 ukróci sie prenumeraty w samorządach gazety wyborczej!Co upadnie szybciej?PS czy GW?
0 0
odpowiedź
User
YKK
Mamy wyniki za listopad 2018 czyli gdy jeszcze trwala druga tura wyborów samorządowych,potem jeszcze dwa tygodnie stara wladza odchodzila.Najpozniej od stycznia 2019 ukróci sie prenumeraty w samorządach gazety wyborczej!Co upadnie szybciej?PS czy GW?


Martw się lepiej chłopie o "Gazetę Wolską Codziennie" bo ta mimo prenumerat ledwo dyszy. Dla porównania znienawidzona przez was "Wyborcza" nadal sprzedaje się w ponad 100 000 egzemplarzy (to więcej niż schodzi gadzinówki przez cały tydzień).
0 0
odpowiedź
User
gop
czym tu się podniecać, 100tys wyborczej..czyli czyta to ze 200 tys ludzi. ot czolowe medium opiniotworcze;) sa juz tylko cieniem potęgi sprzed lat. I niech juz tak zostanie
0 0
odpowiedź