Wszystkie pisma męskie na minusie po trzech kwartałach. „Esquire” z 13 tys. egz. sprzedaży
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 52 259 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była ona niższa o 10,47 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 10,15 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 049 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,94 proc. do 26 337 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Zaś czwarte miejsce należało do magazynu „Logo” (Agora). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 7,66 proc. do 25 442 egz.
Średnia sprzedaż ogółem pierwszych trzech numerów nowego dwumiesięcznika dla mężczyzn „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 13 067 egz. Tytuł wszedł na rynek 27 lutego br.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od I do III kwartału br. zwiększył się o 2,82 proc. do poziomu 25 920 egz.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 228 |
52 259 |
52 259 |
98 376 |
58 367 |
58 367 |
Playboy |
70 000 |
36 049 |
36 049 |
73 349 |
40 128 |
40 120 |
CKM |
58 333 |
26 552 |
26 337 |
63 440 |
30 368 |
30 252 |
Logo |
60 755 |
28 278 |
25 442 |
62 912 |
29 471 |
27 552 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Esquire |
53 334 |
17 501 |
13 067 |
- |
- |
- |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes |
48 979 |
27 637 |
25 920 |
48 014 |
27 471 |
25 208 |
We wrześniu 2015 roku liderem wśród pism męskich również był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 8,72 proc. do 52 151 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (38 645 egz.; wzrost o 4 proc. - jedyny w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „CKM” (26 763 egz.; w dół o 22,49 proc.).
Największy spadek w tym ujęciu odnotował, plasujący się na czwartej pozycji, magazyn „Logo” - było to 24,73 proc. do 24 530 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 003 |
52 151 |
52 151 |
98 380 |
57 131 |
57 131 |
Playboy |
70 000 |
38 645 |
38 645 |
70 000 |
37 158 |
37 158 |
CKM |
55 000 |
27 004 |
26 763 |
60 000 |
34 529 |
34 529 |
Logo |
57 000 |
28 261 |
24 530 |
70 000 |
34 693 |
32 589 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes |
40 499 |
24 348 |
24 150 |
44 499 |
26 289 |
24 159 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie na minusie po trzech kwartałach. „Esquire” z 13 tys. egz. sprzedaży