SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie miesięczniki historyczne i popularnonaukowe na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” z najwyższą sprzedażą

W maju br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „W Sieci Historii”. Wszystkie tytuły w obu segmentach zanotowały spadki.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2015 roku wyniosła 93 160 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 2,37 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 23,30 proc. i wyniósł 45 671 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera utrzymał się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 23 837 egz., po największym spadku w rankingu, wynoszącym 38,49 proc.

Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 22,73 proc. do 21 225 egz.

Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 18 306 egz., po spadku o 29,33 proc.

ZKDP

maj

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

157 976

93 160

93 160

164 960

95 424

95 424

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

102 000

46 036

45 671

144 410

59 592

59 542

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

60 750

23 867

23 837

60 000

38 856

38 756

Newsweek Polska Historia

44 990

21 317

21 225

55 995

27 469

27 469

Focus Historia

40 000

18 306

18 306

58 000

25 902

25 902

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „Focus” - było to 33,56 proc.

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

maj

kwiecień

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Świat Wiedzy

157 976

93 160

93 160

159 989

102 055

102 055

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

102 000

46 036

45 671

131 991

69 071

68 743

Wirtualnemedia.pl

W Sieci Historii

60 750

23 867

23 837

60 233

27 688

27 623

Newsweek Polska Historia

44 990

21 317

21 225

49 000

27 204

27 115

Focus Historia

40 000

18 306

18 306

41 000

23 040

23 040

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki historyczne i popularnonaukowe na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” z najwyższą sprzedażą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl