Wszystkie miesięczniki historyczne i popularnonaukowe na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” z najwyższą sprzedażą
W maju br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „W Sieci Historii”. Wszystkie tytuły w obu segmentach zanotowały spadki.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2015 roku wyniosła 93 160 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 2,37 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 23,30 proc. i wyniósł 45 671 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycji lidera utrzymał się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 23 837 egz., po największym spadku w rankingu, wynoszącym 38,49 proc.
Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała o 22,73 proc. do 21 225 egz.
Zaś trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 18 306 egz., po spadku o 29,33 proc.
ZKDP |
maj |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
157 976 |
93 160 |
93 160 |
164 960 |
95 424 |
95 424 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
102 000 |
46 036 |
45 671 |
144 410 |
59 592 |
59 542 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
W Sieci Historii |
60 750 |
23 867 |
23 837 |
60 000 |
38 856 |
38 756 |
Newsweek Polska Historia |
44 990 |
21 317 |
21 225 |
55 995 |
27 469 |
27 469 |
Focus Historia |
40 000 |
18 306 |
18 306 |
58 000 |
25 902 |
25 902 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił „Focus” - było to 33,56 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
maj |
kwiecień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
157 976 |
93 160 |
93 160 |
159 989 |
102 055 |
102 055 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
102 000 |
46 036 |
45 671 |
131 991 |
69 071 |
68 743 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
W Sieci Historii |
60 750 |
23 867 |
23 837 |
60 233 |
27 688 |
27 623 |
Newsweek Polska Historia |
44 990 |
21 317 |
21 225 |
49 000 |
27 204 |
27 115 |
Focus Historia |
40 000 |
18 306 |
18 306 |
41 000 |
23 040 |
23 040 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie miesięczniki historyczne i popularnonaukowe na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” z najwyższą sprzedażą