Wartość rynku reklamy online w Hong Kongu bez zmian
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na internetową reklamę w Hong Kongu wydano 172 miliony dolarów hongkońskich (22 mln USD).
Wydatki te były na mniej więcej tym samym poziomie co w analogicznym okresie roku 2008 - wynika z raportu firmy badawczej Nielsen.
W pierwszej dziesiątce największych reklamodawców zadebiutowały marki Sa Sa International Holdings, Toyota, Octopus Holdings, HSBC i Sony.
Siłą napędową na omawianym rynku były natomiast firmy z sektora mody, a w szczególności H&M, Nike i Cartier, które wspólnie zwiększyły w I kwartale swoje wydatki na reklamę online w ujęciu rocznym o 163 procent: z 2,2 do 5,8 miliona HKD.
Z kolei najwięcej pieniędzy - 33 miliony HKD (20 procent) - zostało wydanych na reklamy w sektorze finansowym. Następnymi pod tym względem kategoriami były edukacja i nauka (14 procent) oraz komputery/elektronika (12 procent).
Z danych firmy Nielsen wynika również, że między styczniem a marcem w Hong Kongu reklamowało się online ponad 1 tysiąc marek, a liczba kampanii zwiększyła się wobec tego samego okresu rok wcześniej z 2.896 do 3.283.
źródło: Brand Republic Asia
Dołącz do dyskusji: Wartość rynku reklamy online w Hong Kongu bez zmian