SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W informacjach i publicystyce WP.pl przyciąga najdłużej, RMF24 przed Interią

Wśród witryn informacyjno-publicystycznych WP.pl notuje najwięcej użytkowników i najdłuższy czas korzystania, w obu statystykach wyprzedzając Onet i TVN24.pl. Spore wzrosty liczby odwiedzających osiągnęły o2.pl i i.pl, a RMF24.pl zwiększył przewagę zasięgową nad Interią.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kategorii informacji i publicystyki ogólnokrajowej, czyli bez treści regionalnych i o pogodzie, WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) w grudniu ub.r. odwiedziło 10,73 mln internautów, co dało 36,17 proc. zasięgu. Każdy spędził na stronie średnio 40 minut i 53 sekundy.

Sekcja informacyjno-publicystyczna Onetu (Ringier Axel Springer Polska), jako serwisu www i aplikacji mobilnej, miała 9,39 mln użytkowników, 31,66 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania, a analogiczny dział na platformie internetowej TVN24 miał 8,5 mln użytkowników, 28,63 proc. zasięgu oraz 20 minut i 18 sekund przeciętnego czasu.

W tej ostatniej statystyce poziom 20 minut przekroczyła jeszcze sekcja Interii (Grupa Polsat-Interia) z informacjami i publicystyką. Odwiedziło ją 6,24 mln internautów (21,02 proc. zasięgu), spędzając średnio po 27 minut i 51 sekund.

Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taki dział zanotował 8,01 mln użytkowników, 27,01 proc. zasięgu oraz 8 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, na Gazeta.pl (Agora) - 6,23 mln internautów, 21 proc. zasięgu oraz 13 minut i 36 sekund średniego czasu korzystania, a na platformie „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 6,2 mln użytkowników, 20,89 proc. zasięgu oraz 5 minut i sekundę średniego czasu.

Oprócz TVN24 i „Super Expressu” w rankingu ze swoimi witrynami informacyjno-publicystycznymi są inne media pozainternetowe. Portal RMF24.pl przyciągnął 7,11 mln internautów (23,95 proc. zasięgu), każdego średnio na 7 minut i 8 sekund, a portal Polsat News, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 5,6 mln użytkowników (18,87 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 5 minut i 24 sekundy.

Z kolei na portal i.pl, który Polska Press uruchomiła we wrześniu w miejsce Polskatimes.pl, zajrzało 5,09 mln internautów (17,14 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio 4 minuty i 7 sekund.

Miesiąc do miesiąca trzy czołowe witryny zanotowały spore spadki odwiedzalności. Na WP.pl dział informacyjno-publicystyczny stracił 857,1 tys. użytkowników i 27 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 7,4 i 1,1 proc. w dół), na Onecie - 913,5 tys. internautów (8,9 proc.) oraz 4 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (10,4 proc.), a na platformie TVN24 - 148,7 tys. użytkowników (1,7 proc.) oraz minutę i 11 sekund przeciętnego czasu (5,5 proc.).

W analogicznej sekcji o2.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 532,4 tys. (7 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 32 sekundy (14,6 proc.), a w przypadku działu Interii nastąpił spadek o 604,3 tys. użytkowników (8,8 proc.) i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (0,8 proc.).

Za to RMF24.pl zyskało 294,2 tys. internautów (4,3 proc.) i 5 sekund średniego czasu korzystania (1,2 proc.), a i.pl - 916,3 tys. użytkowników (22 proc.) i 18 sekund średniego czasu (7,9 proc.). Natomiast w sekcji informacyjno-publicystycznej Gazeta.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 239,1 tys. (4 proc.), a przeciętny czas spędzany przez każdego zmalał o 3 sekundy (0,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: W informacjach i publicystyce WP.pl przyciąga najdłużej, RMF24 przed Interią

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl