Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie po trzech kwartałach. „Wprost” o 33 proc. w dół
Tylko „Tygodnik Powszechny” w pierwszych trzech kwartałach br. zanotował wzrost średniej sprzedaży ogółem. Pozostałe tytuły straciły, a najbardziej zmalał wynik „Wprost”. Liderem sprzedaży wśród tygodników opinii pozostał „Gość Niedzielny”.
Liderem sprzedaży ogółem tygodników opinii w okresie od I do III kwartału 2015 roku był „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który w tym okresie sprzedał się w liczbie 134 337 egz. Było to 4,74 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 1,96 proc. do 118 974 egz. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w pierwszych dziewięciu miesiącach br. zmalała względem analogicznego okresu ub.r. o 1,74 proc. i wyniosła 117 474 egz.
Czwarta lokata należała do wydawanego przez Fratrię tygodnika „W Sieci”. Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 75 663 egz., po spadku o 3,24 proc.
Piąty był tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro) z wynikiem na poziomie 54 176 egz., którego średnia sprzedaż zmalała o 13,01 proc.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 33,03 proc., zanotował będący na szóstym miejscu „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego średni wynik to 41 580 egz.
Jedynym wzrostem, wynoszącym 5,51 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od I do III kwartału br. to 18 765 egz.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 204 282 | 134 337 | 134 337 | 202 630 | 141 025 | 141 025 |
Polityka | 172 057 | 118 993 | 118 974 | 175 951 | 121 349 | 121 346 |
Newsweek Polska | 178 949 | 117 581 | 117 474 | 180 041 | 119 551 | 119 549 |
W Sieci | 150 161 | 75 664 | 75 663 | 164 479 | 78 195 | 78 193 |
Tygodnik Do Rzeczy | 120 579 | 63 101 | 54 176 | 145 630 | 71 301 | 62 275 |
Wprost | 115 028 | 110 288 | 41 580 | 141 913 | 132 330 | 62 090 |
Gazeta Polska | 104 752 | 37 272 | 36 824 | 124 930 | 45 150 | 44 551 |
Tygodnik Powszechny | 38 667 | 19 237 | 18 765 | 37 979 | 18 276 | 17 785 |
Przegląd | 51 000 | 17 347 | 17 347 | 51 000 | 18 375 | 18 375 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 465 943 | 295 495 | 295 495 | 488 134 | 308 334 | 308 334 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie po trzech kwartałach. „Wprost” o 33 proc. w dół
Przecież to mormalne - lewica,prawica i media je popierające.
Głosowaliście za wejściem do UE ? No to tam właśnie tak jest.
Ja czytam "Do Rzeczy" i tam są umiarkowane poglądy konserwatywne i prorynkowe.
Nie którzy tam popierają PiS ale co z tego ? Za to "Polityka" popiera lewicę.
No chyba nikt nie powie że wszyscy wykształceni czytelnicy prasy mają lewicowe poglądy ?
To się rozkłada pół na pół, w znanych mi firmach u mnie w Warszawie
ok. 1/2 ludzi to konserwatyści.