Tylko „Dobry Tydzień” kończy 2015 rok na plusie. „Życie na Gorąco” najbardziej w dół
W 2015 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem w segmencie tygodników yellow utrzymało się „Życie na Gorąco”, które odnotowało największy spadek w zestawieniu. Na ostatniej pozycji znalazł się „Dobry Tydzień”, który jako jedyny odnotował wzrost.
Liderem wśród tygodników yellow (wydawcą wszystkich pism jest Wydawnictwo Bauer) pozostaje „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem w 2015 roku względem 2014 roku zmalała o 5,76 proc. i wyniosła 555 389 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga lokata należała do „Twojego Imperium”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 4,17 proc. do 310 834 egz. Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Rewia”, którego średni wynik sprzedażowy w 2014 roku uplasował się na poziomie 219 832 egz., po spadku o 4,60 proc.
Ostatnią pozycję zajął magazyn „Dobry Tydzień” (również wydawany przez Wydawnictwo Bauer). W ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 165 341 egz., po wzroście o 1,57 proc. - jedynym w zestawieniu. Dane za 2014 rok dotyczą jednak tylko okresu od października do grudnia, bo tytuł wszedł na rynek 27 października 2014 roku.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Życie na Gorąco |
738 485 |
555 389 |
555 389 |
763 992 |
589 337 |
589 337 |
Twoje Imperium |
425 947 |
310 834 |
310 834 |
440 686 |
324 375 |
324 375 |
Rewia |
323 308 |
219 832 |
219 832 |
334 312 |
230 440 |
230 440 |
Świat & Ludzie |
293 199 |
187 104 |
187 104 |
297 582 |
195 638 |
195 638 |
Na Żywo |
281 916 |
180 084 |
180 084 |
283 585 |
181 250 |
181 250 |
Dobry Tydzień |
270 966 |
165 341 |
165 341 |
310401 |
162783 |
162783 |
W grudniu 2015 roku liderem również było „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 502 608 egz., po spadku w porównaniu do grudnia 2014 roku o 9,30 proc. - największym w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „Twojego Imperium” (290 734 egz.; w dół o 1,97 proc.), a trzecie - do „Rewii” (214 835 egz.; do góry o 2,18 proc.).
W tym ujęciu „Dobry Tydzień” awansował z szóstej na piątą lokatę ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 177 738 egz. Jego wynik zwiększył się tutaj najbardziej w zestawieniu, bowiem o 11,83 proc.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Życie na Gorąco |
684 793 |
502 608 |
502 608 |
750 306 |
554 113 |
554 113 |
Twoje Imperium |
399 476 |
290 734 |
290 734 |
418 878 |
296 590 |
296 590 |
Rewia |
304 942 |
214 835 |
214 835 |
311 932 |
210 251 |
210 251 |
Świat & Ludzie |
286 192 |
187 083 |
187 083 |
303258 |
204846 |
204846 |
Dobry Tydzień |
287 430 |
177 738 |
177 738 |
292 884 |
158 937 |
158 937 |
Na Żywo |
276 188 |
174 000 |
174 000 |
293 939 |
189 486 |
189 486 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Dobry Tydzień” kończy 2015 rok na plusie. „Życie na Gorąco” najbardziej w dół
Trzeba było chodzić na zajęcia z historii prasy.