Tylko 11 proc. informacji w prasie kolorowej o kosmetykach toreklamy
Reklamy stanowiły w ubiegłym roku tylko 11 proc. wszystkichinformacji o kosmetykach zamieszczonych w polskich magazynachkolorowych - wynika z analizy Kamodus PR. Najpopularniejszą markąbył L'Oreal, natomiast najaktywniejszą reklamowo - Vichy.
89 proc. informacji o kosmetykach zamieszczonych w ubiegłym rokuw 50 najpopularniejszych w Polsce magazynach kolorowych znajdowałosię w artykułach, natomiast tylko 11 proc. stanowiły reklamy -pokazuje analiza przeprowadzona przez agencję Kamodus PR. Ponad 1,5tys. wzmianek zanotowały w takiej prasie produkty L'Oreal, więcejniż 1 tys. - kosmetyki Nivei, natomiast ok. 1 tys. - marki Avon iDr Eris.
Natomiast pod względem reklamowym najaktywniejszym brandem byłoVichy, którego layouty pojawiły się dokładnie 300 razy. Pięć marekreklamowało się w prasie kolorowej więcej niż dwieście razy, asześć kolejnych - więcej niż sto razy.
Ogółem w większym stopniu w magazynach kolorowych zaistniałykosmetyki produkowane przez firmy międzynarodowe - tych produktówdotyczyło 73 proc. wszystkich wzmianek (z czego 64 proc. wartykułach, a 9 proc. jako reklamy). Informacje o polskich markach,stanowiące pozostałe 27 proc. ogółu publikacji, najczęściejpojawiały się w popularnych tygodnikach, takich jak "Bella Relaks","Życie na Gorąco" i "Takie Jest Życie". Z kolei 90 proc. wzmianek okosmetykach w ekskluzywnych miesięcznikach (np. "Elle", "InStyle","Cosmopolitan") dotyczyło globalnych brandów.
Dołącz do dyskusji: Tylko 11 proc. informacji w prasie kolorowej o kosmetykach toreklamy