„Twoja twarz brzmi znajomo” straciła widzów, ale Polsat nadal liderem rynku
Nadawaną w jesiennej ramówce trzynastą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 962 tys. widzów, o 450 tys. osób mniej niż przed rokiem. Program nadal dawał Polsatowi pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 22,55 mln zł.
Polsat trzynasty sezon „Twoja twarz brzmi znajomo” w jesiennej ramówce pokazywał w soboty po godz. 22.00, w okresie od 5 września do 7 listopada br. Program według pierwotnych założeń miał być nadawany wiosną br., ale emisję przerwano po dwóch odcinkach (z powodu pandemii COVID-19).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia oglądalność premierowych odcinków programu (pokazanych do 7 listopada br.) wyniosła 963 tys. widzów, co przełożyło się na 10,29 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów, 9,42 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,47 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek. Przyciągnął przed telewizory uwagę 1,28 mln osób.
Dla porównania, dwunasta edycja formatu, nadawana jesienią ub.r. przyciągała przed telewizory o 450 tys. widzów więcej. Oglądało ją średnio 1,41 mln osób, co przekładało się na 14,85 proc. udziału w grupie 4+, 14,12 w 16-49 i 13,67 w 16-59.
Polsat w czasie nadawania najnowszej edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo” był liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja wśród tzw. „wielkiej czwórki” należała do TVP2, emitującej w tym czasie gł. „The Voice of Poland” i „Muzyka, taniec, zabawa”, co dało jej 10,23 proc. udziału. Na podium uplasowała się jeszcze TVP1 (gł. filmy fabularne; 8,79 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN (filmy; 5,46 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Polsat był stacją drugiego wyboru.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków trzynastej edycji widowiska wyniosły 22,55 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Twoja twarz brzmi znajomo” to widowisko produkowane przez Endemol Shine Group, w którym gwiazdy wcielają się w znanych wykonawców muzycznych, naśladując nie tylko ich śpiew, ale też ruch sceniczny.
W trzynastej edycji programu występowali: Maurycy Popiel, Gosia Andrzejewicz, Marta Gałuszewska, Filip Gurłacz, Karol Dziuba, Natalia Avelon, Kamila Boruta oraz Paweł Dudek „Czadoman”, który został zwycięzcą.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,85 proc.
Dołącz do dyskusji: „Twoja twarz brzmi znajomo” straciła widzów, ale Polsat nadal liderem rynku