„Twój Styl”, „Tele Tydzień” i „Party” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)
W 2013 roku wpływy reklamowe czasopism cennikowo były o 7,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrosty przekraczające 30 proc. osiągnęły „Twój Styl”, „Tele Tydzień” i „Party”, za to spadki zanotowały tygodniki opinii - na czele z „Wprost” i „Polityką”.
Cennikowe wydatki na reklamy w czasopismach w ub.r. wyniosły 2,94 mld zł, o 213,1 mln zł więcej niż w 2012 roku - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost o 7,8 proc.
Jednak rzeczywista wartość reklam w magazynach najprawdopodobniej zmalała w skali roku. Według szacunków Starlinka w pierwszych trzech kwartałach nakłady w tym zakresie wyniosły bowiem tylko 371,6 mln zł, o 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).
>>> Gazety 15 proc. mniej z reklam. „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Gazeta Wyborcza” mocno w dół
Cennikowo na pozycję zdecydowanego lidera pod względem wpływów reklamowych wysunął się „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego przychody zwiększyły się z roku na rok o 34,5 proc. - z 124,3 do 167,2 mln zł, czyli o 42,9 mln zł.
Podobne wzrosły zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i „Party” (Edipresse Polska). Cennikowe wpływy reklamowe pierwszego pisma podskoczyły o 34,6 proc. (z 93,9 do 126,5 mln zł, czyli o 32,6 mln zł), a drugiego - o 30,8 proc. (z 58,9 do 77,1 mln zł, a więc o 18,2 mln zł).
„Claudia” (G+J Polska) „na papierze” zarobiła w ub.r. z reklam o 22,7 proc. więcej niż przed rokiem (wzrost o 12,9 mln zł, z 57,1 do 70 mln zł), „Gala” (G+J Polska) - o 19,1 proc. więcej (w górę o 10,5 mln zł, z 54,7 do 65,2 mln zł), natomiast „Flesz” (Edipresse Polska) - o 20,9 proc. więcej (wzrost o 10,7 mln zł, z 51,1 do 61,8 mln zł). Z kolei wpływy „Vivy!” (Edipresse Polska) wzrosły o 8,2 proc. (czyli o 8 mln zł, z 97,1 do 105,1 mln zł).
>>> „Tele Tydzień” najchętniej kupowanym tytułem prasowym w Polsce (TOP 327 pism)
W czołowej dziesiątce spadki cennikowych przychodów reklamowych zanotowały jedynie tygodniki opinii. Wpływy „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały tylko o 1,2 proc. (ze 133,3 do 131,7 mln zł), natomiast dużo więcej straciły „Wprost” (AWR „Wprost”) i „Polityka” (Polityka).
Przychody „Wprost” zmniejszyły się o 11,7 proc. (z 134,5 do 118,8 mln zł, a więc o 15,7 mln zł), wskutek czego pismo spadło z pierwszego na czwarte miejsce w zestawieniu. „Polityka” zarobiła z reklam o 9,5 proc. mniej niż rok wcześniej (to spadek o 7,4 mln zł, z 77,9 do 70,5 mln zł).
>>> Sprzedaż tygodników opinii: „Gazeta Polska”, „Wprost” i „Newsweek” w dół
Cennikowe wpływy reklamowe czasopism (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2013 |
2012 |
Twój Styl |
167 224 260 zł |
124 284 244 zł |
Newsweek Polska |
131 744 987 zł |
133 358 801 zł |
Tele Tydzień |
126 518 355 zł |
93 954 865 zł |
Wprost |
118 816 658 zł |
134 538 232 zł |
Viva! |
105 148 616 zł |
97 126 082 zł |
Party |
77 101 189 zł |
58 943 252 zł |
Polityka |
70 512 250 zł |
77 882 780 zł |
Claudia |
70 012 083 zł |
57 072 088 zł |
Gala |
65 214 304 zł |
54 748 499 zł |
Flesz |
61 785 301 zł |
51 101 557 zł |
monitorowane tytuły razem |
2 943 322 209 zł |
2 730 207 656 zł |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Tele Tydzień” i „Party” dużo więcej z reklam - w dół „Wprost” i „Polityka” (TOP 10)