SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP liderem telewizyjnym na YouTubie. Najaktywniejsze TV Republika, TV Trwam i Superstacja, słabo Polsat (TOP 25)

Wśród 25 najpopularniejszych kanałów youtube’owych związanych z polskimi nadawcami telewizyjnymi aż dziewięć, w tym liderujące iTVP i „The Voice of Poland”, należy do Telewizji Polskiej. Najwięcej klipów dodano na kanałach TV Trwam, TV Republika, iTVP i Superstacji.

Z danych NapoleonCat.com przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że kanał youtube’owy iTVP ma obecnie (wszystkie dane są z 29 stycznia br.) 113,3 tys. subskrybentów, a zamieszczonych na nim 4 685 klipów zanotowało w sumie 222,9 mln odtworzeń, 79,9 tys. polubień (tzw. łapek w górę) i 22,9 tys. komentarzy. Na kanale zamieszczane są przede wszystkim kilko-kilkunastominutowe fragmenty programów lifestylowych i rozrywkowych z różnych anten Telewizji Polskiej. Wśród najpopularniejszych klipów dominują skecze kabaretowe, głównie z programu „Dzięki Bogu już weekend”. Dwa najchętniej oglądane filmiki, kabaretów Paranienormalni i Ani Mru Mru, oglądano po 5-6 mln razy.

Tylko 1,9 mln wyświetleń mniej zanotowały klipy na kanale emitowanego w TVP2 talent show „The Voice of Poland”, którego szósta edycja będzie pokazywana wiosną br. (więcej na ten temat). Przy czym na nim opublikowano 1,5 tys. filmików (głównie występów uczestników programu oraz wywiadów z nimi i jurorami), czyli ponad trzy razy mniej niż na kanale iTVP. Ponadto klipy z „The Voice of Poland” wywołały znacznie większy odzew wśród internautów: 293,8 tys. polubień i 42,5 tys. komentarzy. Hitowe filmiki oglądano po 3-4 mln razy.

Zajmujące kolejne miejsca pod względem wyświetleń kanały Disney Channel Polska i TVN mają więcej subskrybentów niż dwaj liderzy - odpowiednio 132,2 i 201 tys. Na kanale Disney Channel Polska publikowane są przede wszystkim zwiastuny emitowanych w tej stacji seriali, natomiast na kanale TVN - zwiastuny seriali i programów rozrywkowych, a także bonusowe fragmenty talk show Kuby Wojewódzkiego, które są najchętniej oglądanymi materiałami - pięć najpopularniejszych zanotowało po ponad milionie odtworzeń. Przy czym od kiedy półtora roku temu TVN zaczął zamieszczać kilkunastominutowy ciąg dalszy każdego odcinka programu we własnym serwisie VoD, bonusy na YouTubie pojawiają się rzadziej.

W dalszej części zestawienia znajduje się jeszcze siedem kanałów należących do Telewizji Polskiej, która spośród czołowych nadawców telewizyjnych udostępnia na YouTubie zdecydowanie najwięcej materiałów. Są to konta konkretnych produkcji (emitowanego w latach 2011-2012 talent show „Bitwa na głosy” i serialu „Rodzinka.pl”, którego nowe odcinki TVP2 będzie pokazywać wiosną br.) oraz dotyczące dziedzin tematycznych (sport, seriale, dzieci, publicystyka, styl życia). Na kanałach dotyczących seriali i filmów zamieszczane są głównie ich zwiastuny, natomiast na kanałach informacyjnych i lifestylowym - kilko-kilkunastominutowe fragmenty programów, np. pojedyncze rozmowy z politykami i sportowcami, reportaże czy wideoblogi dziennikarzy sportowych. Pod większością klipów znajdują się linki do odpowiednich sekcji serwisu TVP.pl lub dostępnych tam całych programów.

Z czołowych nadawców telewizyjnych najsłabiej na YouTubie obecny jest Polsat, który oprócz swojego konta prowadzi kanał Ipli - internetowej aplikacji telewizyjnej należącej do Cyfrowego Polsatu. Na obu kanałach przeważają zwiastuny emitowanych programów, seriali i filmów (a także fragmenty wybranych programów rozrywkowych, np. „Twoja twarz brzmi znajomo”), przy czym notują dużo słabsze wyniki TVP i TVN. Kanał Polsatu z 1,2 tys. klipów odtworzonych w sumie 6 mln razy ma 4,6 tys. subskrybentów, a kanał Ipli z 1,6 tys. filmików wyświetlonych 30,1 mln razy pozyskał 14,7 tys. subskrybentów.

Kanały stacji i programów telewizyjnych na YouTube

 (dane NapoleonCat.com z 29.01.2015) WIRTUALNEMEDIA.PL

kanał

wyświetlenia

subskrypcje

filmy

polubienia

komentarze

itvp

222 911 806

113 273

4 685

79 870

22 890

VoiceOfPolandTVP

220 096 086

128 564

1 521

293 850

42 495

Disney Channel Polska

123 098 889

132 164

1 250

115 469

9 571

tvnpl

96 643 039

201 029

1 318

23 455

4 731

Travel Channel

65 357 281

90 496

1 943

5 587

1 053

KinoSwiatPL

61 177 583

19 364

764

85 949

14 714

Bitwa na Głosy TVP

49 057 547

10 364

582

10 940

3 060

sporttvppl

46 108 468

21 208

3 755

10 017

1 573

disneyjuniorpl

44 687 947

17 779

743

7 930

640

serialetvp

32 488 737

12 497

2 252

480

30

iplaTV

30 155 713

14 676

1 582

3 221

615

disneyxdpl

29 876 304

21 405

1 291

9 326

1 043

TELEWIZJASUPERSTACJA

28 175 472

29 870

4 176

16 248

5 317

dziecitvp

21 543 711

7 989

241

0

0

TelewizjaTrwamPL

17 307 433

15 586

5 442

4 763

1 645

publicystykatvp

16 999 318

12 036

2 197

4 490

13 480

HBOPOLSKA

16 840 020

12 059

901

8 630

1 427

Rodzinkapl

16 354 432

17 812

247

0

0

stylzyciatvp

14 568 430

6 650

1 071

12 660

2 930

TelewizjaPoloTV

14 179 696

14 631

164

21 505

2 508

TelewizjaRepublika

13 153 504

16 432

4 789

11 589

2 269

MTVPOLSKA

13 053 699

10 650

514

20 216

3 980

MocOdkrywania

12 167 718

11 758

502

4 167

853

canalplus

10 626 868

23 581

471

51 537

1 291

4funtvextra

9 650 751

13 530

1 186

3 149

759


Z kolei wśród mniejszych nadawców wyróżniają się Telewizja Trwam, Telewizja Republika i Superstacja, na których kanałach youtube’owych opublikowano najwięcej klipów - odpowiednio 5,4, 4,8 i 4,2 tys. (4,7 tys. pojawiło się na koncie iTVP). Przy czym kanał TV Trwam przestał być aktualizowany wiosną ub.r. A ponieważ został uruchomiony we wrześniu 2011 roku, oznacza to, że w tym okresie zamieszczano na nim ok. 175 filmików miesięcznie. Z kolei na kanale TV Republika, uruchomionym pod koniec października 2013 roku, co miesiąc pojawiało się średnio aż 320 klipów.

Oczywiście jeśli zsumować klipy dodane na wszystkich kanałach youtube’owych Telewizji Polskiej, będzie ona pod tym względem zdecydowanym liderem, z ok. 16,5 tys. materiałów na dziewięciu swoich najpopularniejszych kanałach.

Warto zaznaczyć, że mniejsi nadawcy telewizyjni zdecydowanie chętniej publikują na YouTubie całe swoje programy lub ich obszerne części. Postępują tak m.in. TV Republika i Superstacja, w podobnych sposób działała TV Trwam.

Dołącz do dyskusji: TVP liderem telewizyjnym na YouTubie. Najaktywniejsze TV Republika, TV Trwam i Superstacja, słabo Polsat (TOP 25)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawda
Liderem jest Max Tv autorstwa Mariusza Maxa Kolonki
0 0
odpowiedź
User
Ergonom
W poważnym towarzystwie wymienianie nazwiska tego pajaca to jak puszczenie bąka...
0 0
odpowiedź
User
Kle
Poza tym, że Max TV nie jest kanałem związanym z jakimkolwiek nadawcą telewizyjnym (a więc słusznie nie znalazł się w zestawieniu), to odnotował na chwilę obecną 40 mln wyświetleń i zajął by 10. pozycję. Jakkolwiek 40 mln to niezły wynik, do liderowania mu daleko. Biorąc pod uwagę rozdrobnienie kanałów TVP, ich przewaga nad konkurencją jest miażdżąca.
0 0
odpowiedź