TVP Info podwoiło wynik. TV Republika goni TVN24 BiŚ
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w październiku br. była stacja TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogło TVP Info, które podwoiło wynik. Zaś najwięcej straciła Superstacja. Tuż za nią znalazła się TV Republika.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w październiku br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 2,68 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zmniejszył się on o 13,27 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednej z firm medialnych.
Drugą lokatę zajął naziemny kanał TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,53 proc., po wzroście o 104,03 proc. - największym w zestawieniu. Słaby wynik TVP Info rok temu był efektem tego, że od września ub.r. z anteny tej stacji znikły pasma lokalne, a kanał przestał być obecny w pakietach analogowych kablówek.
Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 0,97 proc. udziału, o 4,90 proc. mniej, niż w październiku 2013 roku. Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 0,96 proc., o 1,05 proc. wyższym, niż rok wcześniej.
Największy spadek odnotowała zajmująca piąte miejsce Superstacja. Jej średni udział w październiku br. wyniósł 0,20 proc., po spadku o 20 proc. TVN24 Biznes i Świat, rok temu nadający jako TVN CNBC, zajął szóste miejsce. Wynik tego kanału uplasował się na poziomie 0,19 proc. i był wyższy aż o 216,7 proc. od wyniku jego poprzednika.
Przedostatnie miejsce w rankingu zajęła Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,16 proc. i był to najlepszy wynik tego kanału od początku jego monitorowania przez Nielsena cztery miesiące temu. W lipcu i sierpniu stacja ta miała po 0,12 proc. udziału, a we wrześniu - 0,13 proc. Od października br. Telewizja Republika jest dostępna na platformie nc+ (dowiedz się więcej).
Udział ostatniego w zestawieniu Polsat News 2 w październiku br. wyniósł zaś 0,08 proc, czyli o 100 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes.
Największy udział (3,50 proc.) wśród grup kanałów newsowych w październiku br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 54,87 proc. Średni udział kanałów Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat) wyniósł 2,87 proc. (spadek o 8,9 proc.), zaś Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) - 1,04 proc. (+ 5,05 proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
|||
październik 2013 |
październik 2014 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVN24 |
181 192 |
3,09 |
168 669 |
2,68 |
TVP INFO |
72 365 |
1,24 |
159 378 |
2,53 |
TVP Regionalna |
59 604 |
1,02 |
61 124 |
0,97 |
Polsat News |
55 791 |
0,95 |
60 504 |
0,96 |
Superstacja |
14 892 |
0,25 |
12 811 |
0,20 |
TVN24 Biznes i Swiat (TVN CNBC) |
3 332 |
0,06 |
11 797 |
0,19 |
TV Republika |
- |
- |
9 835 |
0,16 |
Polsat News 2 (Polsat Biznes) |
2 622 |
0,04 |
4 880 |
0,08 |
Wirtualnemedia.pl |
||||
Grupy kanałów |
||||
TVP |
131 969 |
2,26 |
220 502 |
3,50 |
TVN |
184 524 |
3,15 |
180 466 |
2,87 |
Polsat |
58 413 |
0,99 |
65 384 |
1,04 |
Na drugiej podstronie wyniki kanałów w grupie 16-49
Dołącz do dyskusji: TVP Info podwoiło wynik. TV Republika goni TVN24 BiŚ
A jej wpływ na opinie publiczna nie wynika z tego że ma mieć tyle co TVN24 ale z tego , ze będąc robiona nowocześnie pokazuje inne punkty widzenia niż "publiczna" czy TVNy - widz może porównać oba przekazy i dlatego TVN ma mniejszą "siłę propagandowego rażenia" gdy przegina z propagandą