TVN24 wyprzedził TVP Info. Superstacja mocno w górę, traci TV Republika
W lutym 2016 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansował kanał TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła Superstacja, a największy spadek odnotował TVN24 Biznes i Świat.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,44 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 21,99 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W lutym 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału informacyjnego TVP poszedł do góry o 4,38 proc. do 3,34 proc.
Oczko niżej uplasowały się ex aequo dwie stacje: Polsat News i TVP3 z udziałami wynoszącymi 0,97 proc., o 1,02 proc. niższymi niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Pierwszą piątkę uzupełnia TVN24 BIS (do niedawna TVN24 Biznes i Świat), który odnotował największą stratę w zestawieniu - wynoszącą 9,38 proc. do 0,29 proc.
Z kolei największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 30 proc. do 0,26 proc., pochwalić się mogła Superstacja. Stacja ta znalazła się oczko niżej.
Będąca na miejscu siódmym TV Republika zanotowała drugi największy spadek w rankingu - jej udział zmalał o 8,33 proc. do 0,11 proc.
Największy udział (4,31 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 3,11 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | |
luty 2015 | luty 2016 | |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN24 | 2,82% | 3,44% |
TVP INFO | 3,20% | 3,34% |
Polsat News | 0,98% | 0,97% |
TVP3 | 0,98% | 0,97% |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,32% | 0,29% |
Superstacja | 0,20% | 0,26% |
TV Republika | 0,12% | 0,11% |
Polsat News 2 | 0,10% | 0,12% |
Grupy kanałów | ||
TVP | 4,18% | 4,31% |
TVN | 3,14% | 3,73% |
Polsat | 1,08% | 1,09% |
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2016 roku umocnił się TVN24 z wynikiem 2,33 proc., po wzroście o 4,95 proc. - największym w zestawieniu. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,26 proc. udziału, spadek o 3,82 proc.), a trzeci był Polsat News (0,71 proc.; w dół o 5,33 proc.).
Z kolei najwięcej w tym ujęciu straciła Republika TV - było to aż 44,44 proc. do 0,05 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat była Grupa TVN. Jej stacje newsowe miały tutaj 2,51 proc. udziału, czyli tyle samo ile w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 16-49 | |
luty 2015 | luty 2016 | |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN24 | 2,22% | 2,33% |
TVP INFO | 1,31% | 1,26% |
Polsat News | 0,75% | 0,71% |
TVP3 | 0,54% | 0,55% |
TVN24 Biznes i Swiat | 0,29% | 0,18% |
Polsat News 2 | 0,08% | 0,08% |
Superstacja | 0,06% | 0,05% |
TV Republika | 0,09% | 0,05% |
Grupy kanałów | ||
TVN | 2,51% | 2,51% |
TVP | 1,85% | 1,81% |
Polsat | 0,83% | 0,79% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 wyprzedził TVP Info. Superstacja mocno w górę, traci TV Republika
A dlaczego to akurat TV Republika ma mieć taką wyjątkową oglądalność w internecie? Dlaczego nie TVN24? Dlaczego nie Info, które ma nawet dedykowaną aplikację na tablety/telefony?