TVN nowym liderem, duży wzrost TVP2. „Teleexpress” hitem
W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów awansował TVN. Z kolei w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującego TVN w okresie od 24 do 30 sierpnia 2015 roku zwiększył się o 0,41 pkt. proc. do 10,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,22 pkt. proc. i wyniósł 10,29 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1, która przed rokiem była liderem.
Wynik tej stacji to 10,24 proc., po spadku o 0,39 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,24 proc.; do góry o 1,39 pkt. proc.). Warto dodać, że stacja ta w zeszłym tygodniu relacjonowała Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce 2015, które odbywały się w Pekinie.
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: Puls 2 (1,85 proc.; + 0,02 pkt. proc.), TVP Sport (1,03 proc.; + 0,36 pkt. proc.), Nickelodeon (0,89 proc.; + 0,11 pkt. proc.) i Eurosport (0,86 proc.; + 0,51 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ |
17.08 - 23.08.2015 r. |
24.08 - 30.08.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVN |
566 446 |
9,91% |
604 415 |
10,32% |
2 |
Polsat |
601 124 |
10,51% |
602 801 |
10,29% |
3 |
TVP1 |
607 571 |
10,63% |
599 939 |
10,24% |
4 |
TVP2 |
391 737 |
6,85% |
482 864 |
8,24% |
5 |
TVP INFO |
227 075 |
3,97% |
226 235 |
3,86% |
6 |
TVN24 |
211 866 |
3,71% |
203 572 |
3,47% |
7 |
TV4 |
196 258 |
3,43% |
201 302 |
3,44% |
8 |
TV PULS |
185 424 |
3,24% |
177 645 |
3,03% |
9 |
TVN7 |
195 336 |
3,42% |
174 586 |
2,98% |
10 |
Puls 2 |
104 681 |
1,83% |
108 433 |
1,85% |
11 |
Polsat2 |
97 859 |
1,71% |
98 607 |
1,68% |
12 |
TVP Seriale |
96 066 |
1,68% |
95 846 |
1,64% |
13 |
TTV - Twoja Telewizja |
96 359 |
1,69% |
93 694 |
1,60% |
14 |
TVP Rozrywka |
79 545 |
1,39% |
74 173 |
1,27% |
15 |
TV6 |
70 030 |
1,22% |
73 101 |
1,25% |
16 |
TVP Regionalna |
77 592 |
1,36% |
71 684 |
1,22% |
17 |
Polsat News |
73 110 |
1,28% |
68 611 |
1,17% |
18 |
TVP Sport |
38 316 |
0,67% |
60 060 |
1,03% |
19 |
Nickelodeon |
44 694 |
0,78% |
52 117 |
0,89% |
20 |
Eurosport |
20 027 |
0,35% |
50 668 |
0,86% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 0,03 pkt. proc. do 11,97 proc. udziału. Na drugim miejscu ulokował się TVN, którego udział zwiększył się o 0,68 pkt. proc. do 11,85 proc.
Na ostatnią pozycję podium (z miejsca czwartego) awansowała Dwójka - udział tej stacji wyniósł 7,52 proc., po wzroście o 1,02 proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 0,27 pkt. proc. do 7,35 proc.).
Wszyscy 16-49 |
17.08 - 23.08.2015 r. |
24.08 - 30.08.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
277 352 |
12,00% |
280 892 |
11,97% |
2 |
TVN |
258 103 |
11,17% |
277 976 |
11,85% |
3 |
TVP2 |
150 205 |
6,50% |
176 294 |
7,52% |
4 |
TVP1 |
176 079 |
7,62% |
172 417 |
7,35% |
5 |
TV4 |
88 090 |
3,81% |
89 802 |
3,83% |
6 |
TV PULS |
85 771 |
3,71% |
85 489 |
3,64% |
7 |
TVN7 |
77 306 |
3,34% |
70 303 |
3,00% |
8 |
TVN24 |
60 656 |
2,62% |
62 332 |
2,66% |
9 |
Puls 2 |
45 106 |
1,95% |
47 987 |
2,05% |
10 |
TTV - Twoja Telewizja |
44 001 |
1,90% |
45 045 |
1,92% |
11 |
TVP Seriale |
43 018 |
1,86% |
43 378 |
1,85% |
12 |
TVP INFO |
42 646 |
1,84% |
40 283 |
1,72% |
13 |
Polsat2 |
41 780 |
1,81% |
39 887 |
1,70% |
14 |
TV6 |
36 641 |
1,59% |
38 624 |
1,65% |
15 |
Polo TV |
36 131 |
1,56% |
29 329 |
1,25% |
16 |
TVP Rozrywka |
31 739 |
1,37% |
27 975 |
1,19% |
17 |
Stopklatka |
21 488 |
0,93% |
22 316 |
0,95% |
18 |
Polsat News |
23 369 |
1,01% |
22 197 |
0,95% |
19 |
Eska TV |
20 209 |
0,87% |
21 888 |
0,93% |
20 |
TVN Turbo |
18 967 |
0,82% |
21 560 |
0,92% |
Dołącz do dyskusji: TVN nowym liderem, duży wzrost TVP2. „Teleexpress” hitem
Badania te, to jak czarowanie na "Górze czarownic ".