„Tele Tydzień” traci czytelników, „Życie na Gorąco” zyskuje
„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w okresie od lutego do lipca 2013 roku. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od lutego do lipca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,43 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,99 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,89 proc. respondentów (wzrost o 1,43 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,41 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,40 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,88 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,39 pkt. proc.
>>> Polacy najchętniej kupują tygodniki telewizyjne i plotkarskie (Top 69)
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,61 proc. czytelników, czyli o 0,94 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,93 proc. do 6,36 proc.
Wirtualnemedia.pl |
luty 2013 : lipiec 2013 |
luty 2012 : lipiec 2012 |
Tygodniki PBC |
procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
27,43% |
29,42% |
Życie na Gorąco |
17,89% |
16,46% |
Chwila dla Ciebie |
14,41% |
13,40% |
Angora |
11,88% |
11,49% |
Newsweek |
8,61% |
7,67% |
Auto Świat |
7,12% |
6,21% |
Wprost |
6,36% |
5,93% |
Polityka |
5,62% |
5,74% |
Twoje Imperium |
5,08% |
4,89% |
Na Żywo |
4,77% |
4,17% |
To & Owo |
4,72% |
4,56% |
Gość Niedzielny |
4,02% |
3,76% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,80% |
3,58% |
Rewia |
3,21% |
2,83% |
Motor |
2,94% |
2,63% |
Świat & Ludzie |
2,70% |
1,93% |
Teleprogramy |
2,48% |
3,00% |
Przekrój |
2,43% |
2,40% |
Super TV |
2,28% |
2,75% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,28% |
2,94% |
Tele Max |
1,43% |
1,45% |
Forum |
1,21% |
1,01% |
Sieci |
1,16% |
- |
Teraz |
1,10% |
1,11% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,77% |
0,65% |
Tygodnik Siedlecki |
0,73% |
0,73% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,52% |
0,52% |
MM Moje Miasto |
0,36% |
0,47% |
City |
0,33% |
0,27% |
Teraz Opole |
0,04% |
- |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,20 proc. respondentów, czyli o 0,44 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.
Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,80 proc. do 13,33 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,50 pkt. proc. i wyniosło 12,74 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,87 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl |
luty 2013 : lipiec 2013 |
luty 2012 : lipiec 2012 |
Dwutygodniki PBC |
procent respondentów |
|
Pani Domu |
14,20% |
14,64% |
Przyjaciółka |
13,33% |
14,80% |
Tina |
12,74% |
13,24% |
Naj |
11,87% |
- |
Viva |
10,18% |
10,05% |
Gala |
9,94% |
8,74% |
Z Życia Wzięte |
7,98% |
8,26% |
Party Życie Gwiazd |
7,48% |
6,82% |
Tele Świat |
5,45% |
5,06% |
Show |
4,98% |
3,99% |
Takie jest Życie |
4,11% |
3,98% |
Świat Seriali |
3,24% |
3,48% |
Sukcesy i Porażki |
3,18% |
2,88% |
Bravo |
2,71% |
2,64% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,22% |
1,68% |
Bravo Sport |
2,05% |
2,24% |
Grazia |
1,82% |
- |
Relaks |
1,60% |
1,70% |
TV14 |
1,31% |
1,15% |
Forum |
1,24% |
- |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2012 roku do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od lutego 2013 roku do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do lipca 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a w lipcu br. - „Wprost”, natomiast w okresie od lutego do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” traci czytelników, „Życie na Gorąco” zyskuje