SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” traci czytelników, „Życie na Gorąco” zyskuje

„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w okresie od lutego do lipca 2013 roku. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od lutego do lipca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,43 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,99 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,89 proc. respondentów (wzrost o 1,43 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,41 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,40 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,88 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,39 pkt. proc.

>>> Polacy najchętniej kupują tygodniki telewizyjne i plotkarskie (Top 69)

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,61 proc. czytelników, czyli o 0,94 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,93 proc. do 6,36 proc.

Wirtualnemedia.pl

luty 2013 : lipiec 2013

luty 2012 : lipiec 2012

Tygodniki PBC

procent respondentów

Tele Tydzień

27,43%

29,42%

Życie na Gorąco

17,89%

16,46%

Chwila dla Ciebie

14,41%

13,40%

Angora

11,88%

11,49%

Newsweek

8,61%

7,67%

Auto Świat

7,12%

6,21%

Wprost

6,36%

5,93%

Polityka

5,62%

5,74%

Twoje Imperium

5,08%

4,89%

Na Żywo

4,77%

4,17%

To & Owo

4,72%

4,56%

Gość Niedzielny

4,02%

3,76%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,80%

3,58%

Rewia

3,21%

2,83%

Motor

2,94%

2,63%

Świat & Ludzie

2,70%

1,93%

Teleprogramy

2,48%

3,00%

Przekrój

2,43%

2,40%

Super TV

2,28%

2,75%

Uważam Rze inaczej pisane

2,28%

2,94%

Tele Max

1,43%

1,45%

Forum

1,21%

1,01%

Sieci

1,16%

-

Teraz

1,10%

1,11%

Tygodnik Ostrołęcki

0,77%

0,65%

Tygodnik Siedlecki

0,73%

0,73%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,52%

0,52%

MM Moje Miasto

0,36%

0,47%

City

0,33%

0,27%

Teraz Opole

0,04%

-


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,20 proc. respondentów, czyli o 0,44 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.

Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,80 proc. do 13,33 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,50 pkt. proc. i wyniosło 12,74 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,87 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl

luty 2013 : lipiec 2013

luty 2012 : lipiec 2012

Dwutygodniki PBC

procent respondentów

Pani Domu

14,20%

14,64%

Przyjaciółka

13,33%

14,80%

Tina

12,74%

13,24%

Naj

11,87%

-

Viva

10,18%

10,05%

Gala

9,94%

8,74%

Z Życia Wzięte

7,98%

8,26%

Party Życie Gwiazd

7,48%

6,82%

Tele Świat

5,45%

5,06%

Show

4,98%

3,99%

Takie jest Życie

4,11%

3,98%

Świat Seriali

3,24%

3,48%

Sukcesy i Porażki

3,18%

2,88%

Bravo

2,71%

2,64%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,22%

1,68%

Bravo Sport

2,05%

2,24%

Grazia

1,82%

-

Relaks

1,60%

1,70%

TV14

1,31%

1,15%

Forum

1,24%

-


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2012 roku do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od lutego 2013 roku do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od czerwca do lipca 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a w lipcu br. - „Wprost”, natomiast w okresie od lutego do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” traci czytelników, „Życie na Gorąco” zyskuje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl