SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko „Puls Biznesu” na plusie wśród dzienników w październiku; sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła o 33 tys. egz.

W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Prawie wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2017 roku wyniosła 247 342 egz., czyli o 7,34 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 121 209 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 10,67 proc.

Podium zamyka „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 24,51 proc. do 102 127 egz.

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 8,56 proc. Dziennik ten w październiku br. sprzedawał się w liczbie 47 678 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 39 764 egz., po spadku o 6,52 proc.

Jedynym wzrostem, wynoszącym 2,50 proc. do 10 215 egz., pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). W zestawieniu dziennik ten był ósmy.

W październiku br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), która zyskała tutaj 1,82 proc.

Z kolei najwięcej również i w tym ujęciu straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 4,82 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Tylko „Puls Biznesu” na plusie wśród dzienników w październiku; sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła o 33 tys. egz.

44 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kio
Gazeto W - jeszcze wiecej postepu, jeszcze wiecej genderu;) jeszcze wiecej nawalanki w pis. tak trzymac!
0 0
odpowiedź
User
Malcolm
Wstajesz rano, jesz śniadanie, pijesz kawę i czytasz, że GW nieuchronnie upada. Czyż może być piękniej?
0 0
odpowiedź
User
Pan Adam
Najwierniejszym czytelnikom przycięto emeryturki do 2k PLN. Nie ma kaski na gazetę!!!
0 0
odpowiedź