Spadki na rynku pism motoryzacyjnych, 'Top Gear' w dół o 9 proc.
W marcu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat".
Sprzedaż ogółem tygodnika* "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w marcu 2009 r. 108 191 egz., co w stosunku do analogicznego okresu w 2008 roku oznacza spadek o 8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 103 392 egz. (rok temu 102 343 egz.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear"
(Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował
dokładnie rok temu. Jego sprzedaż w marcu 2009 r. wyniosła 86 669
egz. (w marcu 2008 r. - 94 970 egz.).
marzec |
||
|
2009 |
2008 |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Auto Świat* | 108 191 | 118 415 |
Motor* | 103 392 | 102 343 |
Top Gear | 86 669 | 94 970 |
Auto Świat Poradnik | 44 747 | 38 231 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 39 205 | 47 008 |
Świat Motocykli | 30 937 | 30 394 |
Auto, Motor i Sport | 30 102 | 45 365 |
Automobilista | 10 499 | 10 543 |
V12 | 8 278 | 7000 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 430 | 8 609 |
Classic Auto | 7 287 | 7828 |
2009 |
||
|
marzec |
luty |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Auto Świat* | 108 191 | 110 120 |
Motor* | 103 392 | 106 981 |
Top Gear | 86 669 | 85 078 |
Auto Świat Poradnik | 44 747 | 43 085 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 39 205 | 43 026 |
Świat Motocykli | 30 937 | 31 946 |
Auto, Motor i Sport | 30 102 | 35 473 |
Automobilista | 10 499 | 9 488 |
V12 | 8 278 | 12 271 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 430 | 7 647 |
Classic Auto | 7 287 | 7 083 |
* "Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.
Dołącz do dyskusji: Spadki na rynku pism motoryzacyjnych, 'Top Gear' w dół o 9 proc.