SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy wideo: dominuje YouTube, mocno w górę Cda i Vimeo, traci Wrzuta

Wśród portali z treściami wideo od użytkowników zdecydowanie najpopularniejszy w Polsce jest YouTube. W ostatnich dwóch latach bardzo duży wzrost osiągnął Cda.pl (publikujący też gry online i grafiki), sporo zyskały też Dailymotion i Vimeo, natomiast spadki zanotowały Wrzuta.pl, Smog.pl i Patrz.pl.

W listopadzie ub.r. YouTube’a odwiedziło 16,2 mln polskich internautów (real users), czyli 75,5 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. YouTube, tak samo jak inne zagraniczne strony, nie jest w Megapanelu objęty audytem site-cetric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w tym serwisie polscy użytkownicy.

Kolejne dwa miejsca w zestawieniu zajęły polskie witryny. Cda.pl (mający większy zakres tematyczny niż inne analizowane strony - oprócz treści wideo dostępne są w nim gry online i zabawne grafiki) odwiedziło 4,63 mln użytkowników, którzy wykonali 113 mln odsłon krajowych, a każdy spędził w serwisie średnio 30 minut i 59 sekund. Z kolei Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) zanotowała 1,62 mln użytkowników, 13,45 mln odsłon krajowych i średnio 39:11 minuty przypadające na użytkownika.

Po nieco ponad milionie polskich internautów przyciągnęły w listopadzie ub.r. dwa globalne serwisy wideo: Dailymotion i Vimeo. Pierwszy zanotował 1,18 mln odwiedzających, a drugi - 1,07 mln.

Zestawienie zamykają rodzime witryny Smog.pl (należy do Grupy Wirtualna Polska) z 514,9 tys. użytkowników i 10,02 mln odsłon krajowych, Veedo.pl (Grupa TVN) z 256,6 tys. użytkowników oraz Patrz.pl z 250,5 tys. użytkowników i 1,35 mln odsłon. W tym pierwszym serwisie co prawda pojawiają się treści dodawane przez redakcję, ale o podobnej tematyce jak na innych analizowanych stronach (często są to amatorskie nagrania udostępnione wcześniej przez internautów), a ponadto użytkownicy mogą zgłaszać redaktorom klipy do dodania. Z kolei Veedo.pl został uruchomiony w połowie września ub.r. (więcej na ten temat).

Serwisy z wideo od użytkowników w listopadzie 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony krajowe

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

youtube.com

16 199 469

-

-

-

75,53%

cda.pl

4 632 952

112 996 008

12 532 566

00:30:59

21,60%

wrzuta.pl

1 621 260

13 449 714

2 186 022

00:39:11

7,56%

dailymotion.com

1 184 799

-

-

-

5,52%

vimeo.com

1 068 748

-

-

-

4,98%

smog.pl

514 927

10 020 954

991 005

00:29:00

2,40%

veedo.pl

256 635

-

-

-

1,20%

patrz.pl

250 533

1 350 293

223 673

00:02:51

1,17%


YouTube z listopadzie ub.r. miał o 956,8 tys. polskich użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 6,3 proc. w górę), a o 2,71 mln więcej niż przed dwoma laty (20,1 proc. w górę).

Cda.pl osiągnęło w tym okresie bardzo duże wzrosty. W skali roku serwis zyskał 1,81 mln użytkowników i 58,6 mln odsłon krajowych (to 64,3 i 107,6 proc. w górę), a w skali dwóch lat - aż 3,32 mln użytkowników i 81,4 mln odsłon krajowych (to wzrosty o 250-260 proc.).

Za to znaczący spadek zanotowała Wrzuta.pl. W listopadzie ub.r. serwis miał o 1,13 mln użytkowników i 10,56 mln odsłon krajowych mniej niż rok wcześniej (to 41,1 i 44 proc. w dół). Średni czas korzystania z witryny co prawda mocno się wydłużył, ale wynika to głównie ze zmienionego sposobu pomiaru. - Dzięki oskryptowaniu stron zgodnie ze standardami rynku dla odsłon ajaxowych oraz materiałów wideo-audio osiągnięto tzw. dwuskrypt, którego na tych stronach wcześniej nie było, a był od dawna stosowany przez innych graczy rynkowych - tłumaczyła portalowi Wirtualnemedia.pl półtora miesiąca temu Katarzyna Halicka, rzeczniczka prasowa Grupy Wirtualna Polska, komentując podobny wzrost czasu korzystania z o2.pl.

Dailymotion w skali roku stracił co prawda 199,3 tys. polskich użytkowników (14,4 proc. w dół), ale przez wcześniejszy rok prawie podwoił ich liczbę (z 755,3 tys. do 1,38 mln). Vimeo osiągnęło zdecydowane wzrosty, przekraczając poziom miliona odwiedzających - to o 303,2 tys. więcej niż rok wcześniej i o 581,3 tys. niż przed dwoma laty.

Zmalała natomiast odwiedzalność Smog.pl i Patrz.pl. W ciągu dwóch lat pierwszy serwis stracił 132,5 tys. użytkowników i 6,37 mln odsłon krajowych (to spadki o 20,5 i 38,8 proc.), a drugi - 187,1 tys. użytkowników i 2,07 mln odsłon (42,7 i 60,5 proc. w dół). Wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania ze Smog.pl tak jak w przypadku Wrzuty wynika z innej metody oskryptowania.

Na drugiej podstronie szczegółowa analiza wyników YouTube’a, Cda.pl i Wrzuty w 2013 i 2014 roku

Dołącz do dyskusji: Serwisy wideo: dominuje YouTube, mocno w górę Cda i Vimeo, traci Wrzuta

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kajtek
a co z serisami erotycznymi/pornograficznymi. Przecież to też serwisy video?
0 0
odpowiedź
User
co jest?
A livelak.com? Powinien byc za cda.pl...
0 0
odpowiedź
User
co jest?
Gdzie jest Liveleak.com?
0 0
odpowiedź