Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)
Wśród polskich serwisów kulinarnych najwięcej użytkowników i odsłon mają Smaker.pl (Grupa Interia.pl) i Kwestiasmaku.com. W czołowej piętnastce są po dwie witryny Interii i Burda Media Polska, trzy blogi (Kwestiasmaku.com, Olgasmile.com i Mojewypieki.com) oraz trzy strony marketingowe (Kuchdnialidla.pl, Przepisy.pl i Doradcasmaku.pl).
W lutym br. serwis Smaker.pl (Grupa Interia.pl) odwiedziło 3,08 mln realnych użytkowników (czyli 11,21 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 19,32 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5 minut i 16 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Blog Kwestiasmaku.com, mając 2,84 mln użytkowników, o ponad 200 tys. mniej niż Smaker.pl, zanotował nieco więcej odsłon (19,87 mln) i zdecydowanie dłuższy przeciętny czas korzystania (9 minut).
Z kolei na trzecim miejscu znalazł się kolejny serwis Grupy Interia.pl - Durszlak.pl z 2 mln użytkowników, 7,91 mln odsłon i 3:44 średniego czasu korzystania. Do firmy należą też kulinarne sekcje serwisów lifestylowych Mamdziecko.interia.pl, Kobieta.interia.pl i Styl.pl.
Kolejne dwie pozycje zajęły witryny należące do Burda International Polska: Mojegotowanie.pl (z 2 mln użytkowników i 4,49 mln odsłon) oraz Przyslijprzepis.pl (z 1,84 mln użytkowników i 4,84 mln odsłon). W zestawieniu są też strony innych dużych wydawców: Ugotuj.to (należąca do Grupy Gazeta.pl), Gotujmy.pl (Edipresse Polska), Gotowanie.onet.pl (Grupa Onet-RASP) i Kuchnia.wp.pl (Wirtualna Polska).
Na liście znalazły się trzy blogi kulinarne - oprócz Kwestiasmaku.com są to Olgasmile.com (z 1,37 mln użytkowników i 2,97 mln odsłon) oraz Mojewypieki.com (z 1,15 mln użytkowników i 6,48 mln odsłon). Kwestiasmaku.com osiągnęła najdłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika - 9 minut, wyprzedzając pod tym względem Mniammniam.com (7 minut) i Mojewypieki.com (6:39 minuty).
W rankingu są też trzy serwisy mające promować różne marki: Kuchnialidla.pl prowadzona przez sieć dyskontów Lidl Polska, Przepisy.pl należące do Unilever Polska (jako sponsorzy strony wymienione są należące do tej firmy marki Knorr, Rama, Kasia, Lipton, Carte D’Or i Hellmann’s) oraz Doradcasmaku.pl (jego właścicielem jest firma Prymat).
Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
smaker.pl |
3 081 797 |
19 319 551 |
0:05:16 |
11,21% |
kwestiasmaku.com |
2 840 722 |
19 869 877 |
0:09:00 |
10,34% |
durszlak.pl |
2 009 867 |
7 906 742 |
0:03:44 |
7,31% |
mojegotowanie.pl |
2 004 383 |
4 488 758 |
0:01:52 |
7,29% |
przyslijprzepis.pl |
1 841 204 |
4 842 042 |
0:02:28 |
6,70% |
kuchnialidla.pl |
1 772 951 |
6 844 288 |
0:02:35 |
6,45% |
ugotuj.to |
1 659 712 |
5 569 699 |
0:02:03 |
6,04% |
przepisy.pl |
1 591 728 |
6 618 257 |
0:04:52 |
5,79% |
mniammniam.com |
1 579 838 |
8 816 610 |
0:07:00 |
5,75% |
doradcasmaku.pl |
1 439 568 |
5 227 138 |
0:02:43 |
5,24% |
gotujmy.pl |
1 435 396 |
3 781 470 |
0:02:20 |
5,22% |
olgasmile.com |
1 373 437 |
2 972 507 |
0:01:49 |
5,00% |
onet.pl-gotowanie |
1 151 447 |
4 870 735 |
0:04:02 |
4,19% |
mojewypieki.com |
1 146 186 |
6 484 845 |
0:06:39 |
4,17% |
wp.pl-kuchnia |
1 058 044 |
5 367 724 |
0:05:48 |
3,85% |
Tylko na komputerach Smaker.pl miał większą przewagę nad Kwestiasmaku.com w liczbie użytkowników (1,76 mln wobec 1,35 mln) i miał więcej odsłon (11,2 mln wobec 7,83 mln). Przy czym ten drugi serwis zanotował dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (7:40 minuty).
Po ponad pięć minut średniego czasu korzystania zanotowały jeszcze Kuchnia.wp.pl (6:28), Gotowanie.onet.pl (5:27), Mojewypieki.com (5:12) i Przepisy.pl (5:01).
Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r. na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
smaker.pl |
1 765 257 |
11 199 079 |
0:05:49 |
6,42% |
kwestiasmaku.com |
1 348 233 |
7 832 512 |
0:07:40 |
4,91% |
durszlak.pl |
995 682 |
3 362 835 |
0:03:21 |
3,62% |
ugotuj.to |
975 191 |
2 931 272 |
0:01:47 |
3,55% |
przyslijprzepis.pl |
939 351 |
2 522 897 |
0:02:31 |
3,42% |
mojegotowanie.pl |
902 070 |
1 693 285 |
0:01:34 |
3,28% |
przepisy.pl |
878 489 |
3 118 699 |
0:05:01 |
3,20% |
wp.pl-kuchnia |
767 079 |
4 299 011 |
0:06:28 |
2,79% |
kuchnialidla.pl |
699 605 |
3 253 700 |
0:03:41 |
2,55% |
mniammniam.com |
653 763 |
2 300 508 |
0:03:00 |
2,38% |
doradcasmaku.pl |
627 109 |
3 717 434 |
0:04:05 |
2,28% |
onet.pl-gotowanie |
605 085 |
2 941 591 |
0:05:27 |
2,20% |
mojewypieki.com |
591 687 |
2 731 748 |
0:05:12 |
2,15% |
olgasmile.com |
568 375 |
1 319 833 |
0:01:37 |
2,07% |
gotujmy.pl |
566 360 |
1 640 763 |
0:02:50 |
2,06% |
Z kolei w internecie mobilnym Kwestiasmaku.com zdecydowanie wyprzeda stronę Smaker.pl - w lutym pierwsza strona zanotowała 1,7 mln użytkowników i 12,04 mln odsłon, a druga - 1,56 mln użytkowników i 8,12 mln odsłon. Na Kwestiasmaku.com przeciętny odwiedzający spędził 8:56 minuty, a na Smaker.pl - 3:48 minuty.
Mniammniam.com mając 987,4 tys. użytkowników zanotował 6,52 mln odsłon – zdecydowanie więcej niż mające po 1-1,2 mln odwiedzających witryny Przyslijprzepis.pl, Durszlak.pl, Kuchnialidla.pl i Mojegotowanie.pl. Ponadto z Mniammniam.com każdy odwiedzający korzystał średnio przez 9 minut i 13 sekund.
Najpopularniejsze serwisy kulinarne w lutym 2017 r. na smartfonach i tabletach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
kwestiasmaku.com |
1 705 162 |
12 037 365 |
0:08:56 |
6,20% |
smaker.pl |
1 565 889 |
8 120 472 |
0:03:48 |
5,70% |
mojegotowanie.pl |
1 216 720 |
2 795 473 |
0:01:55 |
4,43% |
kuchnialidla.pl |
1 148 180 |
3 590 588 |
0:01:45 |
4,18% |
durszlak.pl |
1 126 055 |
4 543 907 |
0:03:42 |
4,10% |
przyslijprzepis.pl |
1 004 961 |
2 319 145 |
0:02:11 |
3,66% |
mniammniam.com |
987 412 |
6 516 102 |
0:09:13 |
3,59% |
gotujmy.pl |
912 884 |
2 140 707 |
0:01:55 |
3,32% |
doradcasmaku.pl |
861 644 |
1 509 705 |
0:01:34 |
3,14% |
olgasmile.com |
854 802 |
1 652 674 |
0:01:52 |
3,11% |
ugotuj.to |
781 338 |
2 638 428 |
0:02:08 |
2,84% |
przepisy.pl |
762 672 |
3 499 558 |
0:04:23 |
2,78% |
mojewypieki.com |
670 624 |
3 753 097 |
0:06:46 |
2,44% |
onet.pl-gotowanie |
611 462 |
1 929 144 |
0:02:13 |
2,22% |
allrecipes.pl |
438 930 |
943 097 |
0:01:12 |
1,60% |
wp.pl-kuchnia |
349 975 |
1 068 713 |
0:03:23 |
1,27% |
Na komputerach Smaker.pl zyskał w skali roku 420,3 tys. użytkowników, co dało wzrost zasięgu o 0,3 pkt proc. Jednocześnie liczba odsłon serwisu zmalała o 350 tys. (czyli 3 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 1:56 minuty (25 proc.).
Kwestiasmaku.com osiągnęła wzrosty o 463,5 tys. użytkowników, 0,88 pkt proc. zasięgu, 1,71 mln odsłon (28 proc. w górę) i 1:45 minuty czasu spędzonego przez przeciętnego użytkownika (29,6 proc. w górę).
Spore spadki zanotowały natomiast Durszlak.pl i Ugotuj.to. Pierwszy serwis stracił 1,24 pkt proc. zasięgu, 2,04 mln odsłon (37,8 proc. w dół) i 2:08 minuty średniego czasu korzystania (38,9 proc. w dół), a drugi - 0,99 pkt proc. zasięgu, 808,9 tys. odsłon (21,6 proc. w dół) i 55 sekund średniego czasu korzystania (34 proc. w dół). Jeszcze więcej straciło Gotowanie.onet.pl: 1,56 pkt proc. zasięgu (to 41,5 proc. w dół), 4,76 mln odsłon (61,8 proc. w dół) i 4:10 minuty średniego czasu korzystania (43,3 proc. w dół).
Za to Mojegotowanie.com zyskało w skali roku 1,01 pkt proc. zasięgu (to wzrost o 44,5 proc.) i 399,2 tys. odsłon (30,8 proc. w górę), przy spadku czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika o 32 sekundy (czyli 25,4 proc.). Natomiast serwis Olgasmile.com osiągnął wzrost o 0,79 pkt proc. (61,7 proc. w górę) i 272,9 tys. odsłon (26,1 proc.), przy czym średni czas korzystania zmalał o 1:42 minuty (czyli 51,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Smaker.pl i Kwestiasmaku.com na czele serwisów kulinarnych, mocno w górę Olgasmile.com i Mojegotowanie.pl (TOP 15)