Serwis sportowy TVP1 liderem, zyskał tylko „Sport” TVN
Liderem oglądalności wśród codziennych serwisów sportowych nadawanych po głównych dziennikach jest „Sport” emitowany w TVP1 po „Wiadomościach”. Natomiast najmniej oglądających ma „Sport Telegram” TVP2.
Serwis sportowy TVP1 w okresie od 1 stycznia do 14 maja br. oglądało średnio 3,38 mln widzów. Przełożyło się to na 21,32 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 17,35 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. „Sport” TVP1 oglądać można o ok. godz. 20.00.
>>> Spada popularność telewizyjnych prognoz pogody. Liderem cały czas TVP1
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis ten stracił 450 tys. widzów, bowiem rok temu oglądało go 3,83 mln widzów, co dało mu odpowiednio 24,82 proc. oraz 20,28 proc. udziału.
Drugim najpopularniejszym programem z informacjami sportowymi jest ten, który TVN pokazuje po „Faktach” (o ok. 19.30). Ma on średnio 2,28 mln oglądających, a jego udział wynosi odpowiednio 15,31 proc. oraz 16,18 proc. To o 20 tys. widzów więcej niż rok wcześniej, gdy „Sport” TVN przyciągał przed ekrany średnio 2,26 mln widzów (miał on odpowiednio 15,35 proc. oraz 16,50 proc. udziału). Jednocześnie jest to jedyny wzrost w zestawieniu.
Niewiele mniej widzów gromadzi serwis Telewizji Polsat (nadawany po „Wydarzeniach” o ok. 19.20). Jego średnia widownia w analizowanym okresie ukształtowała się na poziomie 2,12 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 14,67 proc. oraz 15,23 proc. udziału. Przed rokiem było to 2,18 mln widzów (15,21 proc. oraz 15,20 proc. udziału).
Na czwartym miejscu plasuje się „Sport Telegram” TVP2, emitowany o ok. 18.35. Przyciąga on 1,23 mln widzów przy udziale wynoszącym 9,40 proc. w grupie 4+ oraz 6,76 proc. w 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. serwis ten stracił 130 tys. oglądających. Rok temu oglądało go 1,36 mln widzów, a udział wynosił odpowiednio 10,33 proc. oraz 7,32 proc.
Program (stacja) |
Okres |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
||
SPORT /SERWIS SPORT./ (TVP1) |
01.01.2013 - 14.05.2014 |
3 380 376 |
21,32% |
17,35% |
01.01.2013 - 14.05.2013 |
3 833 343 |
24,82% |
20,28% |
|
Wirtualnemedia.pl |
||||
SPORT /SERWIS SPORT./ (TVN) |
01.01.2013 - 14.05.2014 |
2 277 951 |
15,31% |
16,18% |
01.01.2013 - 14.05.2013 |
2 258 834 |
15,35% |
16,50% |
|
Wirtualnemedia.pl |
||||
SPORT /SERWIS SPORT./ (Polsat) |
01.01.2013 - 14.05.2014 |
2 117 019 |
14,67% |
15,23% |
01.01.2013 - 14.05.2013 |
2 177 184 |
15,21% |
15,20% |
|
Wirtualnemedia.pl |
||||
SPORT TELEGRAM /WIADO.SPORT./ (TVP2) |
01.01.2013 - 14.05.2014 |
1 232 149 |
9,40% |
6,76% |
01.01.2013 - 14.05.2013 |
1 360 265 |
10,33% |
7,32% |
Dołącz do dyskusji: Serwis sportowy TVP1 liderem, zyskał tylko „Sport” TVN