Serial „Strażacy" przegrał tylko z TVN. W planach kolejna seria
Nowy serial „Strażacy” oglądało 2,33 mln widzów, mniej niż nadawanego w tym samym paśmie rok temu „Komisarza Alexa”. Produkcja dała Jedynce pozycję wicelidera rynku i przyniosła 4 mln zł z reklam. Trwają już prace nad scenariuszami do drugiej serii.
Średnia widownia pierwszego sezonu serialu „Strażacy” (emitowanego w soboty po godz. 20.10, w okresie od 28 lutego do 16 maja br.) wyniosła 2,33 mln osób. Przełożyło się to na 15,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 11,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl.
Największą popularnością cieszyły się pierwsze trzy odcinki serialu - zdecydowanie najwięcej widzów (3,36 mln) zgromadził pierwszy odcinek produkcji. Tydzień później oglądalność serialu wyniosła 2,60 mln osób, a w kolejną sobotę było to 2,81 mln.
Trzy topowe odcinki
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
||
2015-02-28 |
20:35:36 |
3 335 916 |
20,96% |
17,12% |
2015-03-07 |
20:23:45 |
2 596 032 |
16,02% |
13,39% |
2015-03-14 |
20:10:20 |
2 811 352 |
17,26% |
13,16% |
Nowy serial w porównaniu do pokazywanej w analogicznym okresie rok wcześniej w tym samym paśmie piątej serii „Komisarza Alexa” miał o 390 tys. widzów mniej. Policyjny serial z psem oglądało wówczas średnio 2,72 mln osób, a ich udział wynosił odpowiednio 17,71 oraz 11,56 proc. (zobacz te dane).
W paśmie nadawania „Strażaków” TVP1 była wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wówczas gł. show „Mali Giganci”, a udział tego kanału wyniósł 17,77 proc. Dalej uplasowały się: Polsat („Celebrity Splash!” i filmy; 11,26 proc.) oraz TVP2 (programy kabaretowe i filmy fabularne; 9,28 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka przegrała walkę o widza także i z Polsatem.
Oglądalność „Strażaków” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN |
2 699 436 |
17,77% |
17,92% |
TVP1 - Strażacy |
2 328 183 |
15,33% |
11,82% |
Polsat |
1 711 062 |
11,26% |
13,55% |
TVP2 |
1 409 628 |
9,28% |
10,91% |
Wpływy reklamowe Jedynki wokół emisji formatu wyniosły 4,03 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Jesteśmy zadowoleni z wyników oglądalności „Strażaków” - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1. Informuje on, że trwają już prace nad scenariuszami do drugiej serii. Nie zapadła jednak jeszcze decyzja o jej realizacji. Nieoficjalnie wiadomo, że druga edycja produkcji może trafić na antenę Jedynki wiosną 2016 roku.
Serial „Strażacy” opowiada o losach strażaka Adama (w tej roli Maciej Zakościelny), który przenosi się na prowincję, gdzie rozpoczyna pracę w jednostce ochotniczej straży pożarnej. W produkcji obok Zakościelnego występują także m.in. Weronika Rosati, Olaf Lubaszenko, Jakub Wesołowski, Jacek Lenartowicz, Marta Ścisłowicz i Michał Żurawski.
Autorami scenariusza „Strażaków” są Karolina Frankowska, Wojciech Lepianka i Bartosz Blaschke, a reżyserem pierwszej serii był Maciej Dejczer. Producent wykonawczy to spółka Profilm należąca do ATM Grupy (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Serial „Strażacy" przegrał tylko z TVN. W planach kolejna seria
Czyli produkcja wybitnie nierentowna. Nawet na siebie nie zarobiła a oni robią kolejny sezon...