„Rzeczpospolita” wprowadza „politykę czystego biurka”
Kierownictwo Gremi Business Communication, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” wprowadza „politykę czystego biurka”. - Chodzi o porządek w redakcji - mówi Wirtualnemedia.pl Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.
W weekend na Facebooku pojawił się e-mail, który jako komunikat został wysłany przez kierownictwo Gremi Business Communication (wydawcy dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet” oraz magazynów „Bloomberg BusinessWeek Polska” i „Sukces”) do wszystkich pracowników firmy.
Nadawcy komunikatu ogłaszają, że od 20 października br. w redakcjach i biurach firmy zaczyna obowiązywać „polityka czystego biurka”, czyli zasada utrzymywania porządku na stanowisku pracy. W praktyce ma to oznaczać, że po zakończeniu pracy na biurkach mogą znajdować się wyłącznie komputer i telefon, a także ułożone książki, na półkach zaś można przechowywać jedynie nieliczne przedmioty osobiste, takie jak kalendarz lub zdjęcia rodzinne. Wszystkie pozostałe rzeczy powinny zostać schowane do podręcznych szafek oraz stojących szaf.
Co czeka pracowników, którzy nie zastosują się do tych zaleceń? Według komunikatu przez pierwszy tydzień obowiązywania „polityki czystego biurka” rzeczy spoza podanej wcześniej listy zostaną spakowane przez serwis sprzątający do worków i umieszczone pod biurkiem właściciela. Jednak już za tydzień - jak informuje komunikat - „pozostawienie innych niż w/w przedmiotów na biurku będzie skutkowało ich trwałą utylizacją”. Rzeczy wartościowe mają natomiast zostać przekazane do depozytu na 7 dni. W komunikacie nie napisano, co stanie się z nimi później.
Na Facebooku opublikowanie komunikatu kierownictwa „Rzeczpospolitej” doczekało się wielu komentarzy, większość dyskutujących nie pozostawiła na pomyśle suchej nitki, krytykując go i obśmiewając.
Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, potwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że opublikowany dokument jest autentyczny. - W dobie serwerów można nie tonąć w papierach. Chodzi o - ni mniej, ni więcej - porządek w redakcji - wyjaśnił Chrabota.
W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 55 162 egz., a „Parkietu” - 4 529 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” wprowadza „politykę czystego biurka”
istne szaleństwo ... ;)