„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań
Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w sierpniu br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni”.
W sierpniu 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 081 egz. W skali roku tytuł ten zanotował drugi największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 15,79 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 417 egz., o 11,39 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 13,90 proc. do 2 950 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która awansowała z ósmej na siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 107,30 proc. i wyniósł 284 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 15,57 proc. do 1 871 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.
Tylko jeden dziennik w sierpniu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana już „Gazeta Wyborcza”, której wynik wyniósł 724 egz. (taki sam, jak w analogicznym miesiącu ub.r.).
ZKDP |
sierpień |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Rzeczpospolita |
11 081 |
52 686 |
9 570 |
55 445 |
15,79% |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 417 |
38 804 |
9 352 |
40 221 |
11,39% |
Puls Biznesu |
2 950 |
10 028 |
2 590 |
10 328 |
13,90% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 970 |
4 350 |
1 822 |
4 626 |
8,12% |
Gazeta Wyborcza |
1 871 |
132 766 |
2 216 |
153 542 |
-15,57% |
Przegląd Sportowy |
389 |
34 334 |
395 |
36 488 |
-1,52% |
Gazeta Polska Codziennie |
284 |
18 741 |
137 |
19 268 |
107,30% |
Fakt Gazeta Codzienna |
218 |
270 331 |
213 |
301 172 |
2,35% |
Super Express |
0 |
132 036 |
0 |
139 799 |
- |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań (po awansie z 7. lokaty) w sierpniu 2016 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 401 egz., po wzroście o 87,38 proc.
Z czwartego na drugie miejsce awansowała „Polska Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 391 egz., po wzroście o 48,11 proc.
Na podium (po spadku z pierwszej pozycji) znalazła się jeszcze „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zmniejszył się o 13,39 proc. do 330 egz.
Z 14. na 10. lokatę awansował tytuł „Nowości - Dziennik Toruński” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 172 egz., po wzroście o 112,35 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa) - było to 80 proc. do 12 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 18. na 22.
ZKDP |
sierpień |
Dynamika |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Dziennik Zachodni |
401 |
30 819 |
214 |
35 926 |
87,38% |
Polska Gazeta Krakowska |
391 |
14 477 |
264 |
16 214 |
48,11% |
Gazeta Pomorska |
330 |
34 985 |
381 |
38 871 |
-13,39% |
Dziennik Bałtycki |
312 |
19 448 |
311 |
22 997 |
0,32% |
Echo Dnia |
269 |
14 669 |
377 |
17 532 |
-28,65% |
Polska Gazeta Wrocławska |
223 |
13 197 |
189 |
15 287 |
17,99% |
Gazeta Lubuska |
213 |
17 244 |
233 |
20 510 |
-8,58% |
Gazeta Codzienna Nowiny |
187 |
13 473 |
153 |
15 245 |
22,22% |
Express Bydgoski |
180 |
9 425 |
96 |
10 683 |
87,50% |
Nowości - Dziennik Toruński |
172 |
10 850 |
81 |
12 342 |
112,35% |
Dziennik Polski |
137 |
16 082 |
247 |
18 356 |
-44,53% |
Głos - Dziennik Pomorza |
132 |
18 398 |
187 |
21 267 |
-29,41% |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
106 |
11 464 |
73 |
13 689 |
45,21% |
Nowa Trybuna Opolska |
105 |
11 493 |
170 |
13 905 |
-38,24% |
Kurier Lubelski |
102 |
3 503 |
75 |
3 953 |
36,00% |
Polska Głos Wielkopolski |
93 |
24 649 |
150 |
28 024 |
-38,00% |
Polska Metropolia Warszawska |
74 |
2 677 |
70 |
3 562 |
5,71% |
Kurier Poranny |
49 |
4 561 |
41 |
5 119 |
19,51% |
Dziennik Łódzki |
39 |
18 020 |
57 |
20 893 |
-31,58% |
Kurier Szczeciński |
39 |
9 026 |
40 |
10 519 |
-2,50% |
Gazeta Współczesna |
16 |
5 163 |
48 |
5 812 |
-66,67% |
Express Ilustrowany |
12 |
21 565 |
60 |
25 742 |
-80,00% |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań