SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, traci w Polsce

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w styczniu 2015 r. zanotowała wyraźny wzrost udziału w globalnym rynku. Straciła natomiast w Polsce, ale mimo to utrzymała wyraźną przewagę nad rywalami.

Z danych StatCounter wynika, że w styczniu br. Chrome miał w skali globalnej 48,15 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 46,13 proc. w grudniu 2014 r.

W tym samym czasie znaczący spadek zanotował drugi w rankingu Internet Explorer Microsoftu (z 22,3 proc. do 19,28 proc.), na czym skorzystał trzeci Firefox (wzrost z 16,34 proc. do 16,96 proc.).

Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (10,28 proc. - spadek o 0,02 pkt. proc.) i Opera (1,58 proc. - wzrost o 0,15 pkt. proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome zanotował spadek, ale pomimo tego cały czas jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w styczniu br. 47,21 proc. udziału w naszym rynku, wobec 48,06 proc. w grudniu ub.r. Znacznie mniejszy, ale także spadek, zanotował drugi Firefox - z 32,59 proc. do 32,54 proc.

Za plecami tej dwójki trwa zacięta walka o trzecie miejsce. W styczniu utrzymała je Opera (wzrost w omawianym okresie z 7,5 proc. do 7,69 proc.), ale wyraźnie zbliżył się do niej Internet Explorer (wzrost z 6,95 proc. do 7,41 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 2,22 proc. do 2,31 proc.).

Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, traci w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl