Reklama radiowa: Tok FM i Vox FM mocno w górę, RMF FM zarabia więcej niż Radio ZET i Polskie Radio łącznie (TOP10)
Po ośmiu miesiącach br. wszystkie rozgłośnie radiowe mają dodatnią dynamikę przychodów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Straty zaczęły odrabiać m.in. Radio Zet i Program I Polskiego Radia. Największe wzrosty przychodów zanotowały Tok FM i Vox FM.
W okresie od stycznia do sierpnia br. wydatki na reklamę radiową wyniosły 4,1 mld zł i były o 5,9 proc. wyższe w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Bezapelacyjnym liderem wpływów z reklam na rynku radiowym pozostaje RMF FM z przychodami w wysokości 1,22 mld zł, wyższymi w skali roku o 6,9 proc.
Drugą lokatę utrzymuje Radio ZET, które na emisji spotów zarobiło w omawianym okresie 695,8 mln zł, czyli niemal tyle samo co przed rokiem. To pierwszy miesiąc od dłuższego czasu, w którym stacja zwiększa wpływy z reklam w porównaniu z rokiem ub.
Trzecie miejsce na podium należy do Programu III Polskiego Radia, w którym marketerzy zainwestowali 253,9 mln zł, czyli 4,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.
Wśród pozostałych, rozgłośni, które znalazły się w rankingu, najwyższe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały w omawianym okresie Tok FM i Vox FM. Pierwsza rozgłośnia zwiększyła przychody o 50 proc. rok do roku – z 74,4 do 111,7 mln zł, a Vox FM zarobił o 25,5 proc. więcej - blisko 94 mln zł.
Dwucyfrową dynamikę zanotowało też RMF Classic - reklamodawcy w tym roku wydali w tej stacji 51,4 mln zł, o 14,5 proc. więcej niż przed rokiem.
O 1,9 proc. więcej zarobiła radiowa Jedynka (138,6 mln zł), a Złote Przeboje Poznań zwiększyły przychody reklamowe o 0,2 proc. (do 52,1 mln zł). Te dwie stacje jeszcze w zestawieniu za okres od stycznia do lipca br. miały ujemną dynamikę wpływów z reklam.
Eska Warszawa zarobiła w omawianym okresie 5,1 proc. więcej (50,7 mln zł), a Eska Poznań – 6,6 proc. więcej (ok. 48 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VIII 2016 |
I-VIII 2017 |
zmiana proc. |
RMF FM |
1 136 907 720 zł |
1 215 379 735 zł |
6,9 |
Radio ZET |
695 390 625 zł |
695 840 525 zł |
0,1 |
POLSKIE RADIO - Trójka |
242 991 820 zł |
253 916 380 zł |
4,5 |
POLSKIE RADIO - Jedynka |
136 043 120 zł |
138 624 410 zł |
1,9 |
TOK FM |
74 447 893 zł |
111 665 778 zł |
50 |
VOX FM |
74 853 850 zł |
93 963 360 zł |
25,5 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań |
52 001 631 zł |
52 124 415 zł |
0,2 |
RMF Classic |
44 890 811 zł |
51 384 744 zł |
14,5 |
ESKA Warszawa |
48 266 790 zł |
50 741 210 zł |
5,1 |
ESKA Poznań |
44 999 196 zł |
47 969 374 zł |
6,6 |
Razem |
3 906 695 359 zł |
4 136 019 627 zł |
5,9 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Tok FM i Vox FM mocno w górę, RMF FM zarabia więcej niż Radio ZET i Polskie Radio łącznie (TOP10)
I to ja tutaj triumfuję a obleśny lewacki podszywacz tylko się błaźni i podryguje.
Tym razem nie zapomnę Panie Prezesie: buhahahahaha.
Zaśmiałem się konserwatywnie o czym każdy inteligentny czytelnik forum wie ( dla nowych czytelników przypominam: 5 x ha )
Ten wpis nie jest moim wpisem!
To napisał badziewny lewacki podszywacz, który jest masochistą, więc uwielbia się błaźnić i kompromitować.
Każdy inteligentny czytelnik wie, że ja się śmieję hahahahaha i tylko tak. Nigdy nie śmiałem się buhahahahaha, tylko badziewny lewacki podszywacz tak się śmieje. Niby pisze, że śmieje się 5 x ha, ale i tak dodaje z przodu to niepotrzebne bu, czym tylko SAM SIEBIE DEMASKUJE! Hahahahaha, jest to tak zabawne, że aż zapluwam ze śmiechu ekran laptopa, gdy czytam tego badziewnego lewackiego podszywacza!
Poza tym badziewny lewacki podszywacz tradycyjnie MA PROBLEM Z PRZECINKAMI, hahahahaha! Nawet w tym zacytowanym wpisie brakuje przecinków w kilku miejscach, w których być powinny (na przykład przed wyrazem "ale" w trzecim zdaniu). Ja nigdy nie mam problemów z przecinkami, a badziewny lewacki podszywacz ma i dlatego nie jest w stanie idealnie się pode mnie podszyć, czym tylko sam siebie demaskuje, sam się błaźni, pogrąża i kompromituje.
Lewacki podszywaczu, nie wykurzysz mnie stąd! Próbujesz to robić już około roku, ale ja wciąż tutaj trwam. Rób to dalej, a coraz bardziej będziesz się błaźnił i kompromitował.