Reklama radiowa o jedną czwartą w górę. Vox i Tok FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM i Radio ZET (top 10)
Przychody reklamowe stacji radiowych urosły od stycznia do października br. niemal czterokrotnie bardziej niż wpływy reklamowe całego rynku reklamowego (bez internetu). Największy wzrost zanotowały Vox FM i Tok FM, a najmniejszy zaś - Eska Warszawa i będące zdecydowanym liderem RMF FM.
Cennikowe wydatki na reklamy radiowe (bez rabatów) od stycznia do października br. wyniosły 4,44 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. To o 24,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Dynamika dla rynku radiowego była niemal czterokrotnie większa niż wzrost całego rynku reklamowego w mediach pozainternetowych, który wyniósł 6,2 proc.
Największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Vox FM i Tok FM. Marketerzy na reklamy w pierwszej stacji wydali w tym roku 43,3 proc. więcej niż rok temu (64,6 mln zł), zaś w drugiej zwiększyli wydatki o 35,4 proc. (do 89,5 mln zł).
O 26,2 proc. wzrosły przychody z reklam Radia ZET (do 895 mln zł). Z kolei Złote Przeboje Warszawa zarobiły 21,6 proc. więcej (53,9 mln zł), a radiowa Trójka - o 21,5 proc. więcej (219,1 mln zł).
Z kolei Program I Polskiego Radia, RMF FM i Eska Warszawa zanotowały wzrosty niższe niż cały rynek reklamy radiowej. Jedynka zwiększyła przychody o 17,8 proc. (do 125,5 mln zł), RMF FM - o 16,2 proc. (do 1,2 mld zł), a Eska Warszawa - o 14,3 proc. (do 58,4 mln zł).
W gronie stacji radiowych, które przez dziesięć miesięcy tego roku zarobiły na reklamach najwięcej, znalazły się też Złote Przeboje Poznań i RMF Classic.
Wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
RMF FM |
1 046 860 480 zł |
1 216 439 560 zł |
16,2 |
Radio Zet |
709 414 890 zł |
895 036 370 zł |
26,2 |
Program III Polskiego Radia |
180 312 220 zł |
219 055 490 zł |
21,5 |
Program I Polskiego Radia |
106 474 770 zł |
125 476 250 zł |
17,8 |
Tok FM |
66 132 810 zł |
89 547 333 zł |
35,4 |
VOX FM |
45 089 220 zł |
64 598 080 zł |
43,3 |
Eska Warszawa |
51 093 530 zł |
58 403 910 zł |
14,3 |
Złote Przeboje Poznań |
b.d. |
55 993 655 zł |
b.d |
Złote Przeboje Warszawa |
44 301 445 zł |
53 857 727 zł |
21,6 |
RMF Classic |
b.d. |
52 097 127 zł |
b.d |
razem |
3 573 552 014 zł |
4 438 892 174 zł |
24,2 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa o jedną czwartą w górę. Vox i Tok FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM i Radio ZET (top 10)