„Wprost”, „Twój Styl” i „Tele Tydzień” w mniejszymi wpływami reklamowymi, w górę „Życie na gorąco”, „Pani” i „Viva” (TOP10)
Miesięcznik „Twój Styl” po raz pierwszy od dłuższego czasu zanotował spadek przychodów z reklam. Mniejsze wpływy po ośmiu miesiącach br. miały też „Tele Tydzień”, „Wprost”, „Claudia” i „Przyjaciółka”.
W okresie od stycznia do sierpnia br. wydatki na reklamę w magazynach wyniosły 2,57 mld zł i były o 2,6 proc. wyższe w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Niezmiennie liderem wpływów reklamowych wśród magazynów jest miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), którego przychody w omawianym okresie wyniosły 159,3 mln zł. Tytuł jednak po raz pierwszy od dłuższego czasu zanotował spadek wpływów reklamowych - były one niższe niż przed rokiem o 0,9 proc.
Drugie miejsce w zestawieniu najlepiej zarabiających czasopism zajmuje dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska). Reklamodawcy wydali w nim 128,2 mln zł, czyli 12,8 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce na podium należy do „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer). Tygodnik zarobił 104,1 mln zł, czyli 1,6 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r.
Wśród pozostałych tytułów z zestawienia cztery magazyny miały przychody niższe niż przed rokiem. „Party” (Edipresse Polska) zarobiło mniej o 0,5 proc (73 mln zł), „Wprost” (PMPG Polskie Media) - o 12,4 proc. (67,7 mln zł), „Claudia” (Burda Polska) - o 7,8 proc. (53,5 mln zł), a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 8,1 proc. (51,8 mln zł).
W „Pani” (Wydawnictwo Bauer) reklamodawcy wydali w porównaniu z rokiem ub. 16,3 proc. więcej (72 mln zł), a w „Newsweek Polska” - 6,2 proc. więcej (68,2 mln zł). Z kolei „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer) zarobiło 56,5 mln zł, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VIII 2016 |
I-VIII 2017 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
160 718 245 zł |
159 334 716 zł |
-0,9 |
VIVA |
113 601 427 zł |
128 170 968 zł |
12,8 |
TELE TYDZIEŃ |
105 808 753 zł |
104 130 526 zł |
-1,6 |
PARTY |
73 421 847 zł |
73 047 049 zł |
-0,5 |
PANI |
61 914 997 zł |
72 023 817 zł |
16,3 |
NEWSWEEK POLSKA |
64 276 965 zł |
68 245 985 zł |
6,2 |
WPROST |
77 301 513 zł |
67 700 300 zł |
-12,4 |
ŻYCIE NA GORĄCO |
45 939 474 zł |
56 504 765 zł |
23 |
CLAUDIA |
58 009 802 zł |
53 496 730 zł |
-7,8 |
PRZYJACIÓŁKA |
56 291 766 zł |
51 755 816 zł |
-8,1 |
Razem |
2 504 987 874 zł |
2 571 164 335 zł |
2,6 |
Dołącz do dyskusji: „Wprost”, „Twój Styl” i „Tele Tydzień” w mniejszymi wpływami reklamowymi, w górę „Życie na gorąco”, „Pani” i „Viva” (TOP10)