SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Programy informacyjne oglądają głównie osoby starsze i mieszkańcy wsi - liderem „Wiadomości”

„Wiadomości” to w tym roku najchętniej oglądany serwis informacyjny - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. Programy tego typu przyciągają przed ekrany telewizorów głównie osoby starsze i mieszkańców wsi, ale też najbogatszych widzów.

Średnia oglądalność „Wiadomości”, nadawanych w TVP1 o godz. 19.30, w okresie od 1 stycznia do 31 lipca 2014 roku wyniosła 3,54 mln widzów, co zapewniło stacji 25,62 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> „Wiadomości” z największym wzrostem oglądalności w lipcu, „Panorama” ostro w dół

Względem analogicznego okresu ub.r. serwis powiększył widownię o 1,36 proc., a jego udział jednak spadł z 26,04 proc. W okresie od 1 stycznia do 31 lipca ub.r. „Wiadomości” zajmowały miejsce drugie.

Z kolei na drugą lokatę spadł „Teleexpress”,  emitowany w TVP1 o 17.00. Oglądalność tego programu zmniejszyła się o 1,38 proc. do 3,46 mln oglądających. Z kolei udział „Teleexpressu” wyniósł 34,98 proc. (rok wcześniej było to 35,58 proc.) i był wyższy od udziału „Wiadomości”.

Na ostatniej pozycji podium uplasowały się „Fakty” TVN, którego średnia widownia w analizowanym okresie wyniosła 3,31 mln osób. Serwis ten zanotował spadek wynoszący 3,65 proc. Udział „Faktów” w rynku zmniejszył się z 27,57 proc. do 25,92 proc.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 2,41 mln osób, po wzroście o 3,35 proc.

Najwięcej straciła plasująca się na piątej pozycji „Panorama” TVP2. Jej oglądalność zmalała bowiem o 8,24 proc. i wyniosła 1,55 mln widzów. Należy jednak zwrócić uwagę, iż w czerwcu i lipcu br. ze względu na transmisje MŚ w piłce nożnej o godz. 18.00 pokazano tylko część wydań „Panoramy” (wówczas wydanie główne serwisu emitowano o 15.45).

Wszyscy 4+

Program

Stacja

01.01-31.07.2014 r.

01.01-31.07.2013 r.

AMR

SHR %

AMR

SHR %

WIADOMOŚCI 19:30

TVP1

3 544 932

25,62%

3 497 234

26,04%

TELEEXPRESS 17:00

TVP1

3 461 877

34,98%

3 510 388

35,58%

FAKTY 19:00

TVN

3 314 226

25,92%

3 439 741

27,57%

WYDARZENIA 18:50

Polsat

2 412 173

19,28%

2 333 924

19,06%

PANORAMA 18:00

TVP2

1 553 509

13,68%

1 692 993

15,23%


Profile widowni programów informacyjnych na drugiej stronie artykułu

Dołącz do dyskusji: Programy informacyjne oglądają głównie osoby starsze i mieszkańcy wsi - liderem „Wiadomości”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szpec
Czyli "Wiadomosci są dla dziadków, babć i dla wiochy. I taki pzoiom mniej więcej mają.
0 0
odpowiedź
User
srklgnre
Szczególnie Federa babcie rozumieją! Jak słyszą jak posługuje się językiem polskim to się kapciami nakrywają. Bo nawet w PRL, w Dzienniku TV mówili po polsku lepiej niż on.
0 0
odpowiedź
User
ala
sory, ale sepleniacego, ulizamego kraski mlodzi nie trawia. tylko dziadki moga go zniesc..
0 0
odpowiedź