SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK stawia zarzuty PayPalowi, chodzi o „działania zabronione” i kary umowne

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko PayPal. Wątpliwości regulatora wzbudziły m.in. niejasne kwestie dotyczące swobody nakładania kar umownych, takich jak blokowanie dostępu do kont, sankcje pieniężne czy wypowiadanie umów.

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK Tomasz Chróstny, prezes UOKiK

W komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyliczono, że zarzuty dotyczą trzech postanowień „Umowy z Użytkownikiem PayPal”: spisu działań zabronionych, listy nakładanych sankcji oraz zakazu korzystania z konta w momencie jego zablokowania bądź zawieszenia.

W ocenie prezesa Urzędu treści zawarte w tym dokumencie mogą być sprzeczne z dobrymi obyczajami oraz prowadzić do rażącej dysproporcji praw i obowiązków pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.

„Z ustaleń Urzędu wynika, że działania zabronione zostały opisane nieprecyzyjnie, bez podania konkretnych przykładów bądź wyjaśnienia niejasnych i złożonych pojęć, pozostawiając interpretację w tym zakresie wyłącznie przedsiębiorcy. Zastrzeżenia odnoszą się między innymi do formalnej i gramatycznej struktury postanowień. Użytkownik, zapoznając się z umową, nie jest w stanie ustalić, jakie jego działanie może zostać uznane przez PayPal za zabronione, ani też jakie środki sankcyjne może podjąć spółka” – napisano w komunikacie UOKiK.

Według UOKiK, katalog sankcji zawartych w umowie ma charakter otwarty, co oznacza  że spółka może zastosować również kary w nim nieprzewidziane.

Postępowanie wyjaśniające w sprawie Paypal rozpoczęło się w grudniu 2021 roku. Teraz spółka usłyszała zarzuty stosowania niedozwolonych postanowień umownych we wzorcach umów wykorzystywanych w relacjach z konsumentami, za co grozi kara do 10 proc. obrotu.

Dołącz do dyskusji: UOKiK stawia zarzuty PayPalowi, chodzi o „działania zabronione” i kary umowne

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
——
Kiedy UOKiK dobierze się wreszcie do niesławnej firmy Euro Call Center? Mija już wiele miesięcy od czasu nagłośnienia sprawy a Ci dalej dręczą ludzi.
0 0
odpowiedź
User
Pep
Działalność automarketingowa UOKiKu jest śmieszna. Jakieś głupawe bannerki, na których eksponowana jest wysokość kary, to dziecinada. Jakbyśmy się mieli cieszyć, że UOKiK kogoś upolował... UOKiK powinien wezwać w tej sprawie PayPal do zaprzestania takich praktyk w umowach, zamiast chełpić się nierealna karą.

Niech UOKiK we współpracy z Innymi urzędami zajmie się w końcu nachalnym telemarketingiem i nielegalnym wykorzystywaniem danych osobowych, który w zdecydowanie bardziej narusza interesy konsumentów niż kilku pieniaczy zablokowanych przez PayPala.
0 0
odpowiedź
User
Gość
Nie ma możliwości sprzeciwu wprowadzenia zmian w regulaminie bez zalogowania się na konto PayPal, nawet jak masz zablokowany dostęp nie możesz tego zrobić. Na emaile odpierają iż w wiadomosci wewnętrznej ci odpisali na PayPal i koło się zamyka. W mojej ocenie bardzo łamią prawo
0 0
odpowiedź