Onet-RASP przed WP, a Interia przed Gazeta.pl, po zmianach algorytmu Facebook i Allegro mocno w górę (Gemius/PBI z listopada)
Najpopularniejszymi serwisami w Polsce są niezmiennie Google i Facebook, a wśród rodzimych wydawców Grupa Onet-RASP wyprzedza Wirtualną Polskę w liczbie użytkowników, a przegrywa w liczbie odsłon. Po zmianach w pomiarze internetu mobilnego duże wzrosty statystyk osiągnęły Facebook i Allegro.
Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 25,6 mln realnych użytkowników, czyli 96,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 8,59 mld odsłon.
Drugie miejsce we wszystkich statystykach zajął Facebook z 22,6 mln użytkowników i 5,53 mld odsłon. Na dalszych pozycjach są najwięksi rodzimi wydawcy: Grupa Onet-RASP i Grupa Wirtualna Polska. Pierwsza miała więcej użytkowników (20,65 mln wobec 20,21 mln konkurenta), a druga - więcej odsłon (2,92 mld wobec 2,68 mld).
Porównywanie wyników w skali miesiąca jest mało miarodajne, ponieważ w listopadzie z uwagi na rozwój internetu mobilnego zmodyfikowano algorytm określania liczby realnych użytkowników. W konsekwencji wzrosły zasięgi wydawców i serwisów na urządzeniach mobilnych, natomiast zmiany nie objęły statystyk na komputerach stacjonarnych.
- Internauci odwiedzają strony www nie tylko przy pomocy mobilnych przeglądarek internetowych, ale także za pośrednictwem aplikacji. To zjawisko jest szczególnie widoczne w przypadku aplikacji Facebook, która korzysta z innych identyfikatorów cookie niż przeglądarka na urządzeniu mobilnym. Powoduje to zawyżanie liczby cookie, co wpływa na wyznaczanie zasięgów dla poszczególnych węzłów. Z tego powodu Gemius wprowadził modyfikację sposobu wyznaczania zasięgów na urządzeniach mobilnych. Zmianę wprowadziliśmy w pliku z danymi od listopada 2016 roku. Polega ona na fuzji aktywności użytkowników w przeglądarkach mobilnych i w aplikacji Facebook - opisuje Anna Oziębło, dyrektor ds. badania Gemius/PBI.
W listopadzie łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 26,5 mln (wobec 26,1 mln w październiku), w tym 23,7 mln na komputerach stacjonarnych (0,2 mln więcej niż miesiąc wcześniej) i 18,7 mln na smartfonach i tabletach (0,4 mln więcej niż miesiąc wcześniej).
Serwis Google.pl zanotował w zeszłym miesiącu 25,24 mln użytkowników i 7,58 mld odsłon, a Google.com - 19 mln użytkowników i 869,7 mln odsłon. Facebook mając 3 mln użytkowników więcej od YouTube’a (22,6 mln wobec 19,61 mln) zanotował pięć razy więcej odsłon (5,53 mld wobec 1,09 mld).
Z kolei Onet.pl przy ponad 3 mln użytkowników więcej niż WP (17,48 mln wobec 14,31 mln) miał minimalnie mniej odsłon (1,95 mld wobec 1,99 mld).
Tylko na komputerach strony Google mają zdecydowanie wyższą przewagę nad Facebookiem - zanotowały w listopadzie 22,72 mln użytkowników i 5,42 mld odsłon, natomiast Facebook - 18,82 mln użytkowników i 2,21 mld odsłon.
Z kolei Grupa Wirtualna Polska z 16,46 mln użytkowników i 2,09 mld odsłon wyprzedza Grupę Onet-RASP (16,17 mln użytkowników i 1,76 mld odsłon), a Grupa Interia mając zdecydowanie więcej użytkowników of Grupy Allegro (13,31 mln wobec 12,8 mln) zanotowała prawie dwa razy mniej odsłon (730,1 mln wobec 1,43 mld).
Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed WP, a Interia przed Gazeta.pl, po zmianach algorytmu Facebook i Allegro mocno w górę (Gemius/PBI z listopada)
Generalnie króluje niestrawna "tabloidowość" i poziom brukowców. Gdy otwieram onet lub wp to tylko po to aby przelecieć wzrokiem tytuły. Teksty są tak nędzne, niefachowe, tendencyjne, że szkoda czasu na czytanie.
A po kiego toto otwierasz ???