SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nierzetelność przedsiębiorstw? Najczęściej składamy reklamacje i rezygnujemy z usług

W ciągu ostatniego roku 32 proc. Polaków spotkało się z nieuczciwym dostawcą towarów lub usług - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC. Najczęstszą formą reakcji na brak rzetelności było złożenie reklamacji i zakończenie korzystania z usług przedsiębiorstwa.

Według badania, ze zjawiskiem braku solidności częściej spotykali się mężczyźni (40 proc.) niż kobiety (26 proc.). Na nierzetelne firmy natrafili przeważnie przedstawiciele wolnych zawodów, tacy jak lekarze czy prawnicy, oraz osoby zajmujące kierownicze stanowiska. W mniejszym stopniu z tym zjawiskiem zetknęli się pracownicy fizyczni.



Procent konsumentów, który w ciągu ostatniego roku spotkał się z nierzetelnym zachowaniem firm
Źródło: "Rzetelność polskich firm okiem konsumentów"
Badanie Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy

Polacy nie obawiają się reagować na przejawy niesolidności, wybierając metody dające szybkie i widoczne efekty. Konsumenci zazwyczaj odpowiadali złożeniem reklamacji towarów lub usług, które nie zadowalały ich jakością. Z tej formy, pozwalającej odzyskać pieniądze bądź wymienić zakupiony produkt lub świadczenie, skorzystało w ciągu ostatniego roku 35 proc. respondentów.

Następstwem nierzetelnych praktyk ze strony firm była również utrata klientów. 29 proc. respondentów zadeklarowało, że przestało korzystać z usług lub kupować produkty firm, które ich zawiodły.

W konfrontacji z nieuczciwymi przedsiębiorcami Polacy sporadycznie wykorzystywali oficjalne instytucje broniące praw konsumentów. Z tej drogi skorzystało w ciągu ostatniego roku 18 proc. respondentów, głównie osób na kierowniczych stanowiskach. Podobna ilość ankietowanych przyznała, że niesatysfakcjonującą jakość towarów lub usług próbowała wyjaśnić w drodze bezpośredniej rozmowy z przedstawicielem firmy.


Reakcje polskich konsumentów na nierzetelne zachowania firm
Źródło: "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta"
Badanie Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy

Badanie "Rzetelność polskich firm okiem konsumenta" zostało przeprowadzone w sierpniu 2011 roku przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy, na reprezentatywnej grupie 300 Polaków z co najmniej średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców.

Dołącz do dyskusji: Nierzetelność przedsiębiorstw? Najczęściej składamy reklamacje i rezygnujemy z usług

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
żenada
20 12
odpowiedź