„National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” najbardziej w dół, zyskały tylko „Podróże”
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko magazyn „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w sierpniu 2015 roku wyniosła 32 554 egz. Była ona o 19,18 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 22 060 egz., po spadku w skali roku o 15,37 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 5,93 proc. i uplasował się na poziomie 9 791 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w sierpniu br. zmalała bowiem o 27,33 proc. i wyniosła 5 075 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
46 500 |
32 950 |
32 554 |
58 500 |
40 280 |
40 280 |
NG Traveler |
34 000 |
22 060 |
22 060 |
41 000 |
26 187 |
26 067 |
Podróże |
24 155 |
12 032 |
9 791 |
24 004 |
11 613 |
9 243 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
17 000 |
6 075 |
5 075 |
27 000 |
10 759 |
6 984 |
W sierpniu 2015 roku w porównaniu do lipca 2015 roku wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „NG Traveler” - było to 12,39 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
46 500 |
32 950 |
32 554 |
46 000 |
33 622 |
33 227 |
NG Traveler |
34 000 |
22 060 |
22 060 |
33 547 |
25 179 |
25 179 |
Podróże |
24 155 |
12 032 |
9 791 |
23 200 |
11 968 |
10 477 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
17 000 |
6 075 |
5 075 |
17 000 |
6 497 |
5 497 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych. „Voyage” najbardziej w dół, zyskały tylko „Podróże”