SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najchętniej czytane tygodniki w Polsce: „Newsweek” przed „Wprost” i „Polityką”

Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”. Jednak w pierwszej dziesiątce tytułów wzrost czytelnictwa zanotowała tylko „Angora”. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,78 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 0,54 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,91 proc. respondentów (spadek o 0,33 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,30 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,87 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,73 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,46 pkt. proc. - jedyny w pierwszej dziesiątce zestawienia.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,80 proc. czytelników, mniej o 0,23 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,17 proc. do 6,65 proc. Pozostał on jednak na miejscu szóstym. Z pozycji siódmej na ósmą spadła natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 6,86 proc. do 6,29 proc.

Wirtualnemedia.pl Październik 2011 – marzec 2012 Październik 2010 – marzec 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Tele Tydzień 31,78% 33,61%
Życie na Gorąco 17,91% 18,53%
Chwila dla Ciebie 14,30% 14,87%
Angora 11,97% 11,45%
Newsweek 8,80% 9,01%
Wprost 6,65% 7,17%
Auto Świat 6,64% 6,99%
Polityka 6,29% 6,86%
To i Owo 5,34% 6,94%
Twoje Imperium 5,22% 5,74%
Na Żywo 4,59% 5,13%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 3,85% 4,15%
Gość Niedzielny 3,81% 4,11%
Teleprogramy 3,66% 4,10%
Takie jest Życie 3,55% 3,73%
Rewia 3,15% 3,24%
Super TV 3,08% 3,33%
Przekrój 3,03% 3,39%
Motor 2,91% 3,02%
Uważam Rze inaczej pisane 2,88% -
Świat i Ludzie 2,23% 2,38%
Bella Relaks 1,70% 1,43%
Imperium TV 1,47% 1,58%
Tele Max 1,41% 1,58%
Forum 1,30% 1,49%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,29% 1,26%
Tygodnik Siedlecki 0,74% 0,72%
Tygodnik Ostrołęcki 0,72% 0,62%
Przewodnik Katolicki 0,61% 0,67%
Gazeta Regionalna 0,59% -
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,55% 0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,45% 0,51%
Panorama Leszczyńska 0,45% 0,48%
Jarmark 0,44% 0,55%
City (tygodnik bezpłatny) 0,34% 0,50%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,24% 0,27%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,06% 0,03%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,76 proc. respondentów, czyli o 0,05 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 16,88 proc. do 15,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,29 pkt. proc. i wyniosło 14,71 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,25 pkt. proc. do 10,54 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piąte miejsce, a czytało ją 9,48 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

Wirtualnemedia.pl Październik 2011 - marzec 2012 Październik 2010 - marzec 2011
PBC
Tytuł Procent respondentów
Pani Domu 15,76% 15,85%
Przyjaciółka 15,12% 16,88%
Tina 14,71% 15,15%
Viva 10,54% 10,81%
Gala 9,48% -
Z Życia Wzięte 8,63% 9,19%
Party Życie Gwiazd 7,02% 6,46%
Komputer Świat 5,52% 6,07%
Tele Świat 5,40% 5,67%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,07% 3,98%
Takie jest Życie 3,59% -%
Świat Seriali 3,45% 3,87%
Sukcesy i Porażki 3,14% 3,30%
Bravo 3,05% 3,65%
Bravo Sport 2,28% 2,42%
Flesz Gwiazdy & Styl 1,73% -
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) 1,54% -
TV 14 1,15% 1,41%
Monitor Księgowego 0,44% 0,53%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2010 roku do marca 2011 roku na losowej próbie 24 184 przypadków i w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 224 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tygodniki w Polsce: „Newsweek” przed „Wprost” i „Polityką”

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
zestawienie debilne przedstawiajace Polakow jako ciemnych analfabetow dla ktorych szczytem jest czytanie programu tv.
0 0
odpowiedź
User
Chłe, chłe
"Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,80 proc. czytelników". A ilu czytelników go kupuje? Albo bierze w "rozpowszechnianiu płatnym razem", he, he?
0 0
odpowiedź
User
Misia
A URz to sprawa tylko dla kolekcjonerów jak mniemam
!
0 0
odpowiedź