„Men’s Health” na czele sprzedaży magazynów dla mężczyzn. „Esquire” o 46 proc. w dół
W kwietniu br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogło „Logo”, a najwięcej wśród miesięczników stracił „Playboy”. Sprzedaż dwumiesięcznika „Esquire” zmalała o 46 proc.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 48 613 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 18,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu miesięczników męskich, wynoszącą 21,95 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 29 955 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 15,30 proc. do 25 654 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei na czwarte miejsce spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,50 proc. do 22 078 egz.
Sprzedaż ogółem marcowo-kwietniowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 6 367 egz., po spadku względem pierwszego numeru o 46,05 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego ub.r. Jego wejście na rynek wspierała kampania w telewizji, radiu, prasie, kinach, na outdoorze, internecie i punktach sprzedaży.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu br. poszedł w dół o 25,12 proc. do poziomu 18 093 egz.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
90 000 |
48 613 |
48 613 |
98 420 |
59 896 |
59 896 |
-18,84% |
Playboy |
64 980 |
29 955 |
29 955 |
70 000 |
38 378 |
38 378 |
-21,95% |
Logo |
55 200 |
27 945 |
25 654 |
58 000 |
24 541 |
22 250 |
15,30% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
46 986 |
22 078 |
22 078 |
60 000 |
25 523 |
25 523 |
-13,50% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Esquire MAN AT HIS BEST |
29 739 |
6 567 |
6 367 |
70 000 |
17 201 |
11 801 |
-46,05% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
41 999 |
18 461 |
18 093 |
64 992 |
26 305 |
24 164 |
-25,12% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma męskie pochwalić się mogły wzrostami sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Playboy” - było to 8,94 proc.
Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zmalał tutaj o 41,48 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Men's Health Edycja Polska |
90 000 |
48 613 |
48 613 |
95 260 |
48 053 |
48 053 |
1,17% |
Playboy |
64 980 |
29 955 |
29 955 |
65 977 |
27 497 |
27 497 |
8,94% |
Logo |
55 200 |
27 945 |
25 654 |
59 000 |
25 621 |
24 176 |
6,11% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
46 986 |
22 078 |
22 078 |
47 991 |
21 955 |
21 955 |
0,56% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Forbes. Profit |
41 999 |
18 461 |
18 093 |
69 998 |
31 121 |
30 919 |
-41,48% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży magazynów dla mężczyzn. „Esquire” o 46 proc. w dół
Błąd. Taki odbiorca sięga po SuperExpress. Pośmieje się, odetchnie z ulgą, że akurat w tym przetargu nie brał udziału ("CBŚ w siedzibie..."), a przy okazji zobaczy, że Lewandowski ma Breitlinga - takiego, jak w swoim Continentalu.
Esquire, mili Państwo, to medium dla ludzi aspirujących. Powinno zaciągać z SE i Faktu informacje o miejscach, w których warto bywać. O butach Wojewódzkiego. O nowych adidasach Porsche Design. Ale też o prawdziwych, a nie wydumanych, metodach skracania snu czy szybkich sposobach na odróżnienie fałszowanych win. Nie powinno się bać kopnięcia w tyłek Gesslerowej, gdy będzie dawać za małe porcje zimnego i drogiego żarcia. Luksus to efekt posiadania pieniędzy, a pieniądze w Polsce zdobywają przede wszystkim ludzie inteligentni - bo nie jesteśmy Niemcami czy Stanami. Pokolenie zblazowanych dziedziców dopiero się kształci, nasz kapitalizm jest zbyt młody, bo targetować do niego pismo w rodzaju Esquire. Patrz: wielka wtopa EGX, którego dziś już nikt nie pamięta.
To się rozpisałem :-)