SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Men’s Health” na czele sprzedaży magazynów dla mężczyzn. „Esquire” o 46 proc. w dół

W kwietniu br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogło „Logo”, a najwięcej wśród miesięczników stracił „Playboy”. Sprzedaż dwumiesięcznika „Esquire” zmalała o 46 proc.

<!-- 1.6482s -->

Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 48 613 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 18,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu miesięczników męskich, wynoszącą 21,95 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 29 955 egz.

Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 15,30 proc. do 25 654 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei na czwarte miejsce spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,50 proc. do 22 078 egz.

Sprzedaż ogółem marcowo-kwietniowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 6 367 egz., po spadku względem pierwszego numeru o 46,05 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego ub.r. Jego wejście na rynek wspierała kampania w telewizji, radiu, prasie, kinach, na outdoorze, internecie i punktach sprzedaży.

Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu br. poszedł w dół o 25,12 proc. do poziomu 18 093 egz.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Men's Health Edycja Polska

90 000

48 613

48 613

98 420

59 896

59 896

-18,84%

Playboy

64 980

29 955

29 955

70 000

38 378

38 378

-21,95%

Logo

55 200

27 945

25 654

58 000

24 541

22 250

15,30%

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

46 986

22 078

22 078

60 000

25 523

25 523

-13,50%

Wirtualnemedia.pl

Esquire MAN AT HIS BEST

29 739

6 567

6 367

70 000

17 201

11 801

-46,05%

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

41 999

18 461

18 093

64 992

26 305

24 164

-25,12%

W porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma męskie pochwalić się mogły wzrostami sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Playboy” - było to 8,94 proc.

Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zmalał tutaj o 41,48 proc.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

kwiecień

marzec

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Men's Health Edycja Polska

90 000

48 613

48 613

95 260

48 053

48 053

1,17%

Playboy

64 980

29 955

29 955

65 977

27 497

27 497

8,94%

Logo

55 200

27 945

25 654

59 000

25 621

24 176

6,11%

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

46 986

22 078

22 078

47 991

21 955

21 955

0,56%

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

41 999

18 461

18 093

69 998

31 121

30 919

-41,48%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży magazynów dla mężczyzn. „Esquire” o 46 proc. w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Esquire
Esquire to taki polski smuteczek. :-( Ten tytuł ma odbiorców, ale zupełnie innych niż wydaje się redaktorowi naczelnemu. Naczelny (wydawca?) myśli, że jego odbiorca ma wolne 20k w kieszeni i sięgnie po Esquire, żeby sprawdzić, jaki zegarek wybrać.

Błąd. Taki odbiorca sięga po SuperExpress. Pośmieje się, odetchnie z ulgą, że akurat w tym przetargu nie brał udziału ("CBŚ w siedzibie..."), a przy okazji zobaczy, że Lewandowski ma Breitlinga - takiego, jak w swoim Continentalu.

Esquire, mili Państwo, to medium dla ludzi aspirujących. Powinno zaciągać z SE i Faktu informacje o miejscach, w których warto bywać. O butach Wojewódzkiego. O nowych adidasach Porsche Design. Ale też o prawdziwych, a nie wydumanych, metodach skracania snu czy szybkich sposobach na odróżnienie fałszowanych win. Nie powinno się bać kopnięcia w tyłek Gesslerowej, gdy będzie dawać za małe porcje zimnego i drogiego żarcia. Luksus to efekt posiadania pieniędzy, a pieniądze w Polsce zdobywają przede wszystkim ludzie inteligentni - bo nie jesteśmy Niemcami czy Stanami. Pokolenie zblazowanych dziedziców dopiero się kształci, nasz kapitalizm jest zbyt młody, bo targetować do niego pismo w rodzaju Esquire. Patrz: wielka wtopa EGX, którego dziś już nikt nie pamięta.

To się rozpisałem :-)
0 0
odpowiedź
User
M.O.
Czy w Polsce nikt nie lubi prasy? Ciagle czytam tylko negatywne komentarze o wszystkich pismach na tej stronie. A mi sie wydaje ze jest duzo fajnych magazynow na Polskim rynku zeby przeczytac i sie zrelaksowac. Osobiscie popieram, czytam, uwielbiam i sie z nimi czesto relaksuje. :)
0 0
odpowiedź